2021. december 6., hétfő

Mikulásos Kisbakancs-túra Predeál környékén, dec 5

Szerintem a második világháború óta nem látott, erőteljes, vidám csapat gyűlt össze a Predeál alatti Don-kanyar vidékén. 2021 december 5-én vasárnap összesen 134-en érkeztünk az indulásunk színhelyére. A résztvevők közül 67 gyerek várta a legjobban a Mikulást, hisz e túránk lényege pontosan Szent Miklós megünneplése volt.

Pontosan 9 óra 10 perckor indultunk a gyalogtúrára a Don kanyartól. Sárga háromszöget követtünk a gyönyörű fenyőerdőben, néha kényelmes úton, néha kissé meredekebb szakaszokon. A hatalmas csapat nagyon jól mozgott, ennek köszönhetően gyorsan felértünk a Székely-tisztás szélére. Gyönyörű kilátásban volt részünk pontosan a Királykő gerincére. Az árnyékos helyen megmaradt előző napok havazásának nyomát a gyerekek kezdték nagy előszeretettel kihasználni. Itt ezen a helyen vártuk a Mikulás eljövetelét.

Összegyűltünk egy jó nagy csoportba, rengeteg szemecske kíváncsian várta, hogy mi is kerül elő a Mikulás tasakjaiból. Először ismertettük a Szent Miklós történetét, majd felolvastuk a kimondottan kisbakancsosoknak szánt, Kocsis Edit által költött verset. Előszőr aztán a kicsik, majd a nagyobbak is megkapták a Mikulás csomagjait.

Mindezekután elsétáltunk a karnyújtásnyira levő menedékházhoz, amelynek udvarán töltöttük időnket evéssel és meleg italok szürcsölgetésével.

Kényelmes úton folytattuk túránkat a Három Fenyő irányába. Szép napsütésben igazán kellemes volt a gyaloglás. A helyszínen csodálatos rálátásunk volt a Bucsecs-hegység északi részére. Pontosan előttünk magasodott a Nagy Buksoj, megcsodálhattuk a Molnár-gerinc fogait, illetve a délebbre levő Kostilát is szemlélhettük. Csoportképet készítettünk a napsütötte oldalban, majd indultunk tovább Predeál felé.

Utunk az aszfaltos út szomszédságában vezetett, elővigyázatosan kellett haladni amikor kereszteztük azt. A város északi részét keresztülvágva jutottunk vissza az erdőbe. Természetesen sokkal gyorsabban ment az ereszkedés az egyre sárosabb terepen. Főleg az útvonal utolsó szakaszát tették tönkre a nehézgépek, így kénytelenek voltunk sok helyen átgázolni a sárban. Persze a gyerekek nagyon élvezték a kalandot....hát ha ők igen, akkor mi is.

Szerencsésen érkeztünk vissza a Don kanyarban levő autóinkhoz, ahol elbúcsúztunk egymástól kellemes ünnepeket kívánva egymásnak.

Nagyon köszönöm a csapatnak, hogy együtt várhattuk a Mikulást. Köszönöm a sok segítséget a csomagok összepakolásában, elosztásában. Köszönöm Rétyi Zsuzsának a segédmikulás szerepet. Nem utolsó sorban köszönöm a hátvédmunkát Melkuhn Andrea Gizellának.