2024. szeptember 24., kedd

A Bodza fordulóján, szept 22

2024 szeptember 22-én vasárnap a Bodza-folyó fordulatánál található, 5 km hosszúságú tanösvényt jártuk le, gyönyörű őszi napon. A Kovászna megyei hegyimentők által kialakított útvonalon betekintést nyerhetünk az erdő világáról, a legelőkön való gazdálkodásról és a környék érdekességeiről. Bárki által bejárható, a jelzések jó állapotban vannak, noha egyes helyeken körültekintést igényel. A Piatra Secuiului (865 m) elnevézésű csúcsról csodálatos kilátásban volt részünk a Csukás és a Szilon-havas irányába. Igaz, a déli napfény szeptemberben nem igazán kedvezett a fotózáshoz, hiszen szemből sütött, de így is szemügyre tudtuk venni erről a számunkra eddig ismeretlen helyről. Végig kényelmes útvonalat követtünk úgy a kaszálók szélén, mint a hatalmas fenyveserdőkben. A túra végén kénes vízű forrás mellett haladtunk el, ebből most nem kóstoltunk, hiszen nagyon gyengén csordogált és más emberek is épp töltötték a palackokat. A tanösvény kiinduló- és érkezési pontjánál két más körtúraútvonal térképét is megtalálhatjuk, amelyet jóformán minden évszakban lejárhatunk.

A kirándulásunk után megnéztük a Bodzavám településen található bölényrezervátumot, ahol az állatok megfigyelése mellett, játszótéren is tölthette idejét Csongi. Majd az Üvöltő-vízesés érdekes vizlefojását figyeltük meg, vastag mésztufa lerakódást képezve az idők során.

Tartalmas és kellemes napot töltöttünk Bodza vidékén, a csillagászati ősz első napján.