2016. október 2., vasárnap

Kisbakancs-túra Málnásfürdő környékén, okt 2

Gyönyörűszép őszeleji időben találkoztunk mindannyian Málnásfürdő központjában. 97-en voltunk, ebből 44 gyerek. Társaságunkat egy gyönyörűszép németjuhász kutya is elkísérte, a gyerekek barátja. A szokásos összeírás és tudnivalók közlése után, hosszú kígyózó sorban indultunk a Somos-borvíz felé. Aki akart tankolhatott a finom borvízből és reggeliként falhatott valamit. Az őszi Nap igen kezdte ontani melegét, ez volt az egyik ok, hogy vastagabb ruháinktól megszabaduljunk. A másik ok az elkövetkező emelkedő volt, amelyet le kellett küzdeni, szerencsére az erdő védelmében. Mindenki hősiesen teljesítette a feladatot és ezzel ki is érkeztünk a Baróti-hegység gerincére. Itt következett a déli pihenő az erdő szélén, ahol több mint két órát töltöttünk. Az evés után a gyerekek az erdőben nagyon ötletes házakat építettek és megállás nélkül játszadoztak a természet adta játékszerekkel. Ezen kívül szaladgáltak, fogócskáztak...tehát egyszerűen ki lehet jelenteni, hogy a gyerekek a lejárt távon kívül még egyszer ugyanannyit teljesítettek. Természetesen nem maradt el a szalonna- és egyebek sütése sem, itt a gyerekek a szüleikkel együtt mesterkedtek.

Az úgymond pihenő végén csoportképeket készítettünk és indultunk tovább. Észak irányba mentünk a Zalánpatak-Málnásfürdő makadámút felé. Közben előttünk magasodott a Nagy Murgó, a Nagy Piliske és a távolabbi Kakukk-hegy. Jobbra látszott a Nagy Csomád és a Bodoki-hegység északi része. A makadámutat elérve Málnásfürdő felé indultunk lefele. Közben találtunk két hatalmas homokdombot a gyerekek méghatalmasabb örömére. Ezeket ha rövid időre is, de teljesen birtokukba vették és csúszkáltak rajta. Innen már egy rövid ereszkedő választott el a falutól és az autóktól. Mielőtt elbúcsúztunk volna még a friss borvizekből lehetett inni és hazavinni. Majd mindenki hazatért.

Köszönetet mondok minden gyereknek és szülőknek, hogy eljöttetek és ilyen jó társaságban kirándulhatunk.