2020. március 15., vasárnap

Kisbakancs-túra Árkosra, márc 14

Az idei év első kirándulását Árkosra szerveztük 2020 március 14-én szombaton. Csodálatos délelőttön egy 45 fős vidám társaság gyűlt össze a sepsiszentgyörgyi stadionnál, amelyből 20 gyerek volt. 10 óra után indultunk a helyszínről, e napra 9 km sétagyaloglás választott el a célunktól. Végig mentünk a Vadász utcán, majd az erdőbe való belépés előtt, egy kis hidratáló szünetet tartottunk. Keresztülmentünk a milleniumi erdőrészen és máris a Bíróné pusztáján találtuk magunkat. Gyönyörű kilátásban volt részünk a Bodoki-havas irányába.

Elhagyjuk a Honvéd-kút felé vezető ösvényt és leereszkedünk a Debren-patak völgyébe. Átlépünk az amúgy is alig csordogáló patakocskán és máris a Sugásfürdő felé vezető úton vagyunk. Keresztülmegyünk rajta és a motokrossz pálya alsó felén a pihenőhelyünkig meneteltünk. Szinte egy órai pihenőt iktattunk be, kellemes időben. Alkalom adódott enni és majd utána kicsit játszadozni is. A motokrossz pálya meredek szakaszai nagyon jó játszótérnek bizonyultak.

Pihenő után észak felé vettük utunkat Árkos irányába. Cserefaerdő mellett haladtunk többnyire. Egy esztena szomszédságában 8-10 kutya is próbált fogukat vicsorgatva megijeszteni, de mi higgadtan és szép lassan továbbálltunk, nem foglalkozva különösebben jelenlétükkel.

A Kerekerdő melletti bekerített tó mellett haladtunk egy mezei úton.  Már látszottak Árkos házai, kényelmes útszakaszon hamarosan elértük a települést. Alig múlt el egy órával dél, már a helyszínen voltunk. A korai érkezésnek azonban igen jó foganatja volt, hiszen az unitárius lelkészt megtalálva kinyitotta nekünk a vártemplom kapuját. Körbejártuk az udvart, még a haranghoz is felmehetett az akit érdekelte. Ezekután a lelkész bemutatta a falu történetét és még gitározott is nekünk. Szeretettel visszavár mindannyiunkat bármikor a falujába.

E meglepetés után Bálint Zoli bemutatta nekünk híres régi gyűjteményét. Rengeteg érdekességet vettünk szemügyre, a vasalóktól a szovőszékekig, a különböző asztalos- és kovácsszerszámokig. Bepillantást nyerhettünk egy kis régi tanodába, ahogyan nagyapáink tanultak az iskolában. A legrégebbi darabot is szemügyre vehettük, amelyet a XIII. századbeli sarkantyú képezett. A látogatás után finom citromfűlimonádét szürcsölgettünk, a gyerekek a labrador kutya társaságát kedvelteék nagyon. Nagyon kellemes élményekkel távoztunk az árkosi Vasaló háztól.

Hamarosan kirándulásunk végpontjához értünk. Elbúcsúztunk egymástól, néhányan taxival, néhányan gyalogosan indultak vissza Sepsiszentgyörgy irányába.

Köszönöm szépen mindenkinek e csodálatos napot! Nagyon jól éreztem magam, ahogyan mindig is szokott lenni hasonló kirándulásokon! Várom a legközölebbi találkozásunkat türelmetlenül!