2013. április 22., hétfő

Babakirándulás Barcarozsnyó és környékére

Vasárnap reggel borús időben volt részünk a találkozásunk alkalmával Barcarozsnyón. Ennek ellenére is nagyon szép számban gyűltünk össze, vagyis 38-an, ebből 16 gyerek volt. A szokásos köszöntő és a túra vázlatának elmagyarázása után a vasútállomás melletti parkolóból indultunk sétánkra a meghírdetett 10 óra után. A kirándulásnak két célpontja volt: meglátogatni a Vár-völgyi (Fundáta) barlangot és a rozsnyói parasztvárat.

Elsősorban a barlang felé indultunk. Keresztülmentünk a városközponton, majd Brassó Pojána felé vettük utunkat. Az elkövetkező 2 km-en fokozott figyelemmel haladtunk a főút szélén, ügyelve nagyon gyerekeinkre az autók forgalma közben. Ezen az útszakaszon enyhe eső is eleredt, szerencsére nem volt tartós és a nap hátralevő részében kellemes időjárást fogtunk ki.

Megérkeztünk egy útszéli parkolóhoz, ahonnan alig 10 perc alatt fel lehet sétálni a barlanghoz. Először is mindenki előszedte az elemózsiáját és jóízűen falatozott. Aztán kimásztunk a barlang szájához, ahol a jegyvétel következett. Csakis túravezetővel engedélyezett a barlanglátogatás.

Bementünk a kivilágított barlangba. A gyerekek nagyon élvezték a sétát a kiépített ösvényen. A nagy teremben a túravezető mindenkit megállított és néhány másodpercre leoltotta a fényeket. Síri csend lett, még egy pisszenés sem hallatszott. Senki sem ijedt meg a nagy sötétségtől, a gyerekek is hősiesen bírták a nyomasztó feketeséget.

A barlangból kijövet visszamentünk az útmelletti parkolóba, ahol ismét a kajálás volt a „főfoglalkozás”. Evés után csoportképet is készítettünk, különben enélkül nem is lenne varázsa a túrának.

Visszajöttünk Rozsnyó felé és a következő célpontunk irányába mentünk, vagyis meglátogatni a parasztvárat. Útközben nagy gyerekzsivaj közepette haladtunk, a szülők ügyelve kicsinyeikre az autós forgalom elől. Megérkeztünk a vár alatti parkolóba, ahonnan „mesevonattal” mentünk fel a várba. Ez volt a kirándulás fénypontja. Látszott a gyerekeken az öröm amit nyújtott ez a pár perc utazás.

Fent a várat körbekerültük, minden zeg-zugába bekukkintottunk. A gyerekek csigákat szedtek össze és azokat tanulmányozták. Látszott, hogy nagyon fontosak voltak a csigák, mivel távozáskor mindenki szépen visszatette ahonnan elvette. A várnak van egy kis emlékszobája, ahol megtekinthettük a régi felszereléseket. Egy másik látványosság a 140 m mély kút a vár szívében. Aztán csodálatos panorámában volt részünk innen fentről egész Rozsnyóra és környékére.

A vár látogatása után  egy keskeny szerpentines ösvényen leereszkedtünk a városba és visszasétáltunk az autóinkhoz.

Nagyon szép napnak tettünk pontot a végére és megköszönöm mindenkinek akik jelenlétükkel színessé tették e túrát és szívesen várjuk a következő kiruccanásunkon is.