2013. augusztus 20., kedd

Babatúra a Cenkre, aug 18

Gyönyörű szép vasárnap reggel gyülekeztünk a Cenk alatti sétányon. Az ideális idő ellenére alig hatan gyűltünk össze, igaz később még hárman csatlakoztak, így összesen kilencen vettünk részt e kiruccanáson. Na de azért a kis létszám miatt sem keseredtünk el, örvendtünk, hogy ott lehetünk és kirándulhatunk végre.
Negyed tíz magasságában indultunk el a sétányon, ráálltunk a sárga háromszög jelzésre és azt követtük. Eleinte nagyon kényelmes ösvényen haladtunk, majd az utunk egyik legérdekesebb szakasza következett: a Gábonyi lépcsők. Meredeken másztunk felfele, közben nagyon éles kanyarokat hagytunk hátunk mögött. Nagyon élménydús és érdekes útszakasz volt, ahogyan Szilárd kisfiú is értékélte. A lépcsők után pihenő következett egy árnyékos padnál, majd innen a Cenk nyúlványát követtük egészen a csúcsig. Addig is egy tisztáson végigbámulhattuk Brassó déli részét, illetve jól látszott a Csukástól egészen a Keresztényhavasig a Kárpátkanyar.
Kényelmes sétával másfél óra alatt értük el a Cenk tetejét. Itt a kis Szilárd megtekintette a felvonó működését az indulástól kezdve, majd felmentünk a hajdnai Árpád szobor talapzatához. Megcsodálhattuk madártávlatból Brassót, igyekeztünk a fontosabb-ismertebb épületeket beazonosítani. Majd lementünk a Cenk várának helyére, itt a kihelyezett térkép szerint nagyjából elképzeltük hogyan is nézhetett ki régen az erődítmény. Aztán visszamentünk a csúcsra és falatoztunk, csoportképet készítettünk.
Visszafele a nyeregből a szerpentines ösvényt követtük, amely piros háromszöggel jelzett. Az egész útszakasz legérdekesebb pillanatai azok voltak amikor a felvonó alatt haladtunk el. Minden alkalommal megvártuk amíg jött a „busz” és a fejünk fölött kis távolságra elsuhant. Ezt a gyerekek nagyon élvezték, de valljuk be, mi felnőttek is. Észre sem vettük, máris a reggeli indulási pontunkhoz érkeztünk délután fél kettőkor. Jót ittunk a kiépített forrásvízből, aztán jött a búcsúzkodás. A Nagy család azonban még maradt, hogy felfedezze a város nevezetességeit.
Köszönjük szépen a társaságot a résztvevőknek és örvendünk, hogy együtt kikapcsolódhattunk e brassói kiránduláson.