2014. április 27., vasárnap

Kisbakancs-túra a Nagy Mezőre, ápr 26

Az előző napok esős időszaka sem nyomta rá bélyegét a szombaton megszervezett kirándulásunkra, hiszen az uzonkafürdői borvíznél pontosan 30-an gyűltünk össze. Történelmünkben ez volt az első alkalom, hogy több gyerek volt mint felnőtt, azaz 16-14 arányban.

Az utóbbi esős időszakot egy gyönyörűszép szombati nap követte, napsütésben, kellemes melegben indulhattunk délelőtt (700 m / 10,45 h). Kék háromszög jelzést követtünk egy hosszú tisztáson keresztül, majd erdei ösvény következett. Eleinte enyhe emelkedők tarkították utunkat, majd az erdőben fokozatosan egyre meredekebbé vált. Elértük a Dél Hargita főgerincét, innen a kék sávot követtük tovább északra. Egy erdőirtás szélén haladtunk, az egyre sárosabb útszakaszon sűrűn lehetett látni medve- és vaddisznó nyomokat. A Nagy Piliske csúcsa impozánsan mutatkozott előttünk, illetve a Tusnádi-szoros és a Nagy Csomád tömbje is szépen látszott.

Több pihenőt iktattunk be utunk során, a kellemes idő több megállásra is kényszerített bennünket. Az elkövetkezőkben meredek emelkedők és laposabb útszakaszok váltogatták egymást, ezalatt minden meredek után pihenőt tartottunk. Mire elérkeztünk a Pisztrángos patakon feljövő út kereszteződéséhez, már mindenki várta a szalonnasütés pillanatát. Érthető is volt, hiszen jól elmúlt már a délidő. Az útkereszteződéstől alig pár perc alatt elértük a Nagy Mező szélét, kerestünk egy ideális helyet számunkra és nekiláttunk a fa beszerzéséhez és tűzgyújtáshoz. Egy ideális délután következett mindenki számára (1050 m / 14,15 – 16,45 h).

Az evést követően a gyerekek nekiláttak a közelünkben levő öreg fát játszótérré varázsolni. Volt tornászmutatvány-bemutató, lipinkázás, fára mászás. Annyira jól érezte magát mindenki, hogy a visszafele indulás pillanatát elhalasztottuk későbbre. Persze először minden szülő beleegyezését kértük. Aztán mielőtt tényleg elérkezett az indulás ideje egy csoportképet is készítettünk.

A visszafele út sokkal gyorsabb volt mint felfele. A lejtő mindenkit a gyors menetelésre csábított, a gyerekek persze nagyon élvezték az útközbeni hancúrozást. A Pisztrángos-patak útkereszteződésnél azonban egy család véletlenül nem velünk tartott, hanem a kék kereszt jelzésen ment le. Szerencsére telefonon tudtunk értekezni, így nem adódtak ebből fakadó problémák. Még előttünk megérkeztek Uzonkafürdőre. Mi ugyanazt az utat követtük visszafele is mint felfele. Uzonka is egyer kevesebbet ült a nyakamban, nagyon ragaszkodott a gyalogláshoz, ami számomra örvendetes dolog. Jókedvűen érkeztünk vissza a délelőtti kiindulási pontunkhoz és elbúcsúztunk mindenkitől (700 m / 18,45 h).

Köszönettel tartozok mindenkinek, hogy eljöttek a kirándulásra, várunk szeretettel az elkövetkezőkben is. Szuper gyerekek és szuper szülők vagytok!