2015. május 18., hétfő

Kisbakancs-túra a Királykőn

Május 16-án, szombaton 34-en indultunk a Botorog forrás melletti parkolóból. A létszámból 15-en gyerekek voltak. Az esős előrejelzés ellenére ilyen szép számban jelentünk meg a kiránduláson. Ki hitte volna?

A sárga sáv jelzést követve gyerektempóban mendegéltünk a Curmatura menedékház irányába. A felhők között még a Nap is kisütött, aminek nagyon örvendeztünk. Az ösvényen ismertető táblák voltak kihelyezve, ahol betekintést nyerhettünk a hegység növény- és állatvilágába. Meglepő módon a gyerekek sok állatfajt felismertek a képeken.

A Zanoaga tisztásra érve kissé fellélegezhettünk, hiszen az útszakasz nehézségei megszűntek, innen tovább egyszerű séta várt ránk. Sajnos a Királykő gerincét felhők borították, így nem volt szerencsénk gyönyörködni ennek látványában. De örvendtünk, hogy nem esik az eső és az idő is kellemes.

A meendékháznál ebédeltünk, majd kimentünk a friss levegőre. Ott aztán a gyerekek többféle szórakozási lehetőséget is kipróbáltak. Lehetett kutyát simogatni, egy terepjáró járgányt kezelés alá venni, hintázni és sok más egyebet. Az idő elteltével csoportképet készítettünk és indultunk lefele a Zernyesti-szoros irányába. Mivel nem esett az eső ezt az utvonalat választottuk.

A szorost hamar elértük egy sárga pont jelzésen. Ott aztán lehetett csodálkozni a hatalmas sziklafalakon. Szájtátva, de ugyanakkor viháncolva jártuk végig a 2-3 km hosszúságú természeti csodát, majd elhagyva azt egy rövid levezető séta után visszaérkeztünk az autókhoz. És ekkor az eső is eleredt...

Csodálatos napot töltöttünk együtt, köszönet a szülőknek és gyerekeknek. Találkozzunk a júniusi minitáborban!