2015. május 18., hétfő

Nagykő-és Keresztényhavas

Május 17-én vasárnap reggel, Bajka Laci barátommal a Malomdomboktól indultunk (650 m / 6,00 h). A terv a két hegység bejárása volt egy nap alatt. Felhős reggelünk volt, de tudtuk, hogy hamarosan helyrejön, így nem izgultunk az időjárás felől. Szaporán szedtük lábainkat a friss reggelen a Sipoly völgyében. Az újonnan felszerelt tioli kötélpályát és a sárga sáv jelzést követve. A Hétlétrás-vízesés melletti háznál kutya sem volt, így nem is gondolkoztunk a vízesést kikerülő variánson. Átléptük egyszerűen a kaput és szépen meglátogattuk az ezerszer bejárt szakadékot.

Ezek után egy meredekebb emelkedőt küzdtünk le, mielőtt megérkeztünk a Nagykőhavasi menedékházhoz (1630 m / 7,40 – 8,00 h). A pihenő alatt reggeliztünk, aztán kiderült, hogy a marosvásárhelyi EKE egy csoportja is ott van, akiket köszöntöttünk. A gyors energiafeltöltés után búcsuzunk is Attilától, a gondnoktól és indulunk a csúcs felé. Jó iramban haladunk, hamarosan el is érjük azt (1843 m / 8,20 h). Néhány fotó után indulunnk lefele a Tamina irányába. Fentről szépen látszott a Bucsecs, ellenben a Keresztényhavas felhőbe burkolózott.

A Tamina felé való leereszkedés helyenként meglehetősen sáros volt. Bejártuk a vízesést is, főleg az alsó létra van jobban összetörve, ha kissé nagyobb lett volna a vízállás bizony megáztunk volna. Így is néha bele kellett lépni a sebes vízbe. A szoros meglátogatása után lerohantunk Felső Tömösre és itt pontot tettünk a Nagykőhavas lejárásának (700 m / 10,15 h).

Következett a Keresztényhavas. A felső-tömösi vasútállomástól induló piros háromszög jelzést követtük a Lovak-gerince felé. Eleinte laza erdőkitermelő út volt, majd a gerincre egy roppant meredek emelkedő. Ez ki is szívta energiánk egy részét rendesen. Gyorsan egy energiafeltöltést is elvégeztünk, de már nem voltunk épp a Nagykőhavasi formában természetesen. Igaz a terep is sokkal meredekebb volt. Na de lassan és biztosan felérünk a Három Kislány tisztásra (1610 m), ahonnan ismét lazább terep következett. Innen szárnyakra kaptunk és hamarosan a Keresztényhavas csúcsán álltunk a ködben (1799 m / 13,00 – 13,30 h). Sajnos a hegy csúcsát köd borította, így nem láttunk semmit csak egymást. Ez különben nem is zavart, hiszen jól ismerjük a tájat, de azért jó lett volna megpillantani a Nagykőhavast ahonnan jöttünk. Na de ez van. Ehelyett egy jót faltunk és indultunk lefele a Kígyók ösvényén.

Néhol meredek ereszkedő alatt a kidőlt fák nehezítették a menetelésünket, de mivel lefele mentünk ez nem okozott gondot. Nem is siettünk nagyon, időben voltunk bőven. Lennebb ahol a Nap is kisütött jó volt kissé kifeküdni sütkérezni. Nem sokáig, hogy ne aludjunk el. Kényelmesen érkezünk meg az alsó-tömösi vasútállomás mellé, ahonnan még egy bő km-t gyalogolunk a Malomdombokig, immár nyári melegben, ahol autónk várt (650 m / 16,00 h).