2015. június 9., kedd

A Királykő nyugati oldalában, jún 6

Gyönyörűszép június reggelen, öten indultunk a Plaiul Foii menedékháztól (849 m / 6,00 h). A Királylány-kunyhó felé vettük utunkat, friss erőben de laza tempóval. Nem kellett sietni. A könnyű erdei terepen így is jól haladtunk. Fennebb a kőgörgeteges völgy kissé megnehezítette az előrehaladást, majd egy meredek, de jól járható ösvényen értük el a Királylány Kastélyt (1610 m / 8,15 - 9,00 h). Örvendezve tapasztaltuk, hogy felújították a kis építményt és a környék is tisztán van tartva. A kilátóhely mellett reggeliztünk, majd folytattuk utunkat felfele.

Az erdei ösvényeket a Királykő sziklavilága váltotta fel. Öröm volt mászkálni a jó fogásokkal és lépésekkel rendelkező szöktetőkön. Észrevétlenül küzdöttünk le 200 m szintkülönbséget és máris az Aninata-menedék mellett találtuk magunkat (1820 m / 9,50 – 10,20 h). Addig is a közelben egy nagyon édes zergecsaládot figyelhettünk meg a kicsinyekkel. Csodálkozva néztük a sziklán való szökdécselésüket, mint merész tornászok úgy ugrándoztak kőröl-kőre.

Beírtuk a menedéken található könyvbe a nevünket és továbbálltunk. A Közép-öv felé vettük utunkat. Amíg azt elértük, betekintést nyerhettünk az Anghelide-kanyon felső kijáratáról. Innen egy rövid kőfolyásos szakasz vezetett ki bennünket a Közép övre, ahol már a Nap sugarai is kezdtek simogatni. Ezen a szakaszon és az elkövetkezőkben több pihenőt engedtünk meg magunknak, hiszen volt mit bámulni az elbűvölő tájban.

Folytattuk utunkat a Közép övön a Calinet-völgy irányába. Rögtön a La Ulcior elnevezésű kőlik mellett haladtunk el, amelyben csöpögött a víz. Egy durvább ereszkedő következett, majd egy hónyelvet kereszteztünk. Ezentúl az öv hol fel, hol lefele vezetett bennünket, egyik völgyből a másikba. Ezen a szakaszon találkoztunk a Csíki EKE népes csapatával is. A Termopile átjárótól azonban enyhült az útvonalunk, csökkentek az ingadozó szintkülönbségek. A Calinet-völgy előtt megálltunk ebédelni és pihenni.

Aztán beereszkedtünk a mély völgybe és kimásztunk a Vaslétra elnevezésű helyen (1650 m / 15,00 h). A Reménység menedékhelyhez már nem láttuk ertelmét felmenni, inkább lefele vettük az irányt. A Sárga fal alatt kissé kellemetlen volt a nagy melegben kőfolyáson ereszkedni, de hamar ment. Innen sima séta a Plaiul Foii menedékházig (849 m / 16,30 h)