2017. szeptember 17., vasárnap

Királykő: Cioranga-öv, szept 16

2017 szeptember 16-án szombaton reggel 15-en gyűltünk össze a Plaiul Foii háza előtt. Meleg szél fújt, de csillagos volt az ég. Szép napnak néztünk elébe. Indultunk is szaporán a Zernyest felé vezető úton (849 m / 6,10 h). Párszáz méter után jobbra tértünk és a piros háromszöggel újonnan jelzett ösvényt követtük. Eleinte egy nagy tisztást szeltünk át, majd bementünk az erdőbe. Itt már a természetes fény segítette a tájékozódásunkat. Az Orlowski forrásnál – amely most el van temetődve hordalékkövekkel – pihenőt tartottunk. A jelzett ösvény eltér balra, régebb egyenesen felfele követtük az utat a Sárga Fal alatt. Jelenleg követtük a jelzett utat, mely hosszabb valamivel. Eleinte oldalaztunk, majd erőteljes kapaszkodó következett, többnyire földes terepen. Esős idő után nagyon csúszós lehet e szakasz. Viszonylag hosszadalmasan kapaszkodtunk, majd egy sziklakiszöglelésen megpihentünk. Innen hamarosan abba a nyeregbe értünk, ahonnan a jelzetlen ösvény jön fel a Sárga Faltól. Továbbá az egyre keskenyedő útszakasz ismét meredekebbé válik, de rövid időn belül megérkezünk a Reménység menedékhelyhez (1690 m / 8,30 – 9,00 h).

Erős szél fogadott, de szép kilátásunk volt a Jézer-Papusa felé. A menedékelyre nem fértünk volna be, így egy szélvédett helyet kerestünk, ahol megreggeliztünk. Folytattuk utunkat immár a Cioranga-öv alsó szakaszán. Elég sokat harántozva haladtunk, majd végre kiérünk a törpefenyvesből a sziklák alá. Egy zergecsaládot is megpillantunk, akiket előszeretettel fotóztunk. Az egész öv nem túl meredeken vezet egyre fennebb, majd jobbra kitérünk a sziklákon. Kis elementáris sziklamászás is következik, majd egy füves kapaszkodó, ahol az utolsó királykői szegfüveket fotózhattuk. Hamarosan a Hegyes-csúcson állunk, azaz állnánk ha a nagyerejű szél engedné (2150 m / 10,50 – 12,00 h). Ígyhát itt is kénytelenek voltunk a nyugati oldalban szélvédett helyet keresni pihenés gyanánt.

Nagyon jó helyet kaptunk a gerinctől lennebb pár méterrel. A szél nem ért bennünket és ebéd után még napfürdőzhettünk is. Majd a csoportkép után indultunk tovább. A gerincen folytattuk utunkat észak irányban. Az erős szél nem akart csillapodni, de szerencsére nem is zavart annyira. Egészen a Papok-csúcsáig mentünk, ahol letértünk a gerincútról és a Diána felé ereszkedtünk. A Kecskék párkánya ösvényt választottuk ereszkedésnek. A sziklaüregben találató forrásnál (1985 m) nagyon finom és hideg vizet találtunk. A kőfolyásban nagy elővigyázatossággal ereszkedtünk, majd egy párkányszerű keskeny ösvényt követtünk. Az Orgona falai alatt néhányan kipróbáltuk a visszhangot is.  A párkány után beértünk az erdőbe, majd hamarosan a Diána menedékhely mellett álltunk (1450 m / 14,50 – 15,10 h).

Pihenő után a Medvék-völgyén ereszkedtünk vissza a Plaiul Foii-hoz. Kényelmes útszakaszban volt itt részünk, nagyon jól haladtunk. Ennek köszönhetően igen hamar élvezhettük az italunkat a Plaiul Foii teraszáról, közben szemlélve a bejárt útvonalunkat (849 m / 16,45 h).

Nagyon szuper társasággal túráztunk, köszönöm mindenkinek a részvételt és szeretettel várunk máskor is!