2018. július 1., vasárnap

Kovács István emléktúra, Dihám 2018

Avagy „Reggelizés a Dihám menedékháznál” – ezt az alcímet is lehetne adni a szombaton lezajlott minikirándulásnak. A bőséges esős időjárásnak köszönhetően már 3 nappal a túra előtt lehetett tudni, hogy nem lehet megvalósítani a Molnár fogak övén való végigmenetelt, illetve 1 nappal a túra előtt jóformán a Szarvasok völgyéről is le lehetett mondani, hiszen torenciális esőzéseket jeleztek előre. Így aztán maradt egy olyan variáns, amelyben a közeli Dihám menedékházat érintjük, ezért lesz alkalmunk „felszusszanni” a heves esőzések egyik szünetében.

Sajnos időhiány miatt nem tudtam volna más időpontban megszervezni e túrát, mivel emléktúra lévén nem is akartam teljesen lemondani róla. A rendkívülien rossz idő miatt a Dihám menedékházra esett a választás, mivel jóformán bármilyen időjárásban teljesen biztonságosan meg lehet közelíteni. Elautóztunk Paraul Rece irányába, ahonnan egy erdei útra tértünk és hamarosan le is parkoltuk a járgányokat. Pontosan az autótól való indulás előtti előkészületekben „csak” csepegett az eső, így volt lehetőségünk beöltözni köppenyeinkbe. Természetesen a csepegést hamarosan zuhogó eső váltotta fel. Ilyen körülmények között indultunk hatan. Ketten Kézdivásárhelyről és négyen Sepsiszentgyörgyről. De minden rossz körülmény ellenére, nagyon jó hangulatban voltunk, régebbi történetekkel vidítottuk fel a menetelés pillanatait. Szellemileg Pityu is velünk volt, hiszen Őt is belefoglaltuk a beszélgetéseinkbe. Nagyon jó iramban meneteltünk, igaz nem is lett volna kellemes zuhogó esőben sétálgatni. Emiatt még 8 óra előtt megérkeztünk a Dihám menedékházba, ahol épp kezdett felébredni az amúgy is gyér társaság.

Időnk volt bőven, ezért kiterítettük esőköppenyeinket és készültünk a reggelihez. Immár kényelmes környezetben sikerült köszöntenem a túra résztvevőit és elmeséltem ennek az eseménynek értelmét. Röviden beszámoltam Pityu természetjáró tevékenységéről úgy az egyesületünkben, mint azelőtt mielőtt újraalakultunk volna. A jelenlevő társaink nagytöbbségének nem adatott szerencse megismerni Őt, ezért jól jött Pityu bemutatása. Mindenki emléklapot is kapott a túrán való részvétel alkalmából.  A reggelizés után még jóhangulatú baráti beszélgetések alakultak ki, pontosan úgy mint annak idején leültünk Pityu köré és hallgattuk érdekfeszítő és ugyanakkor jóízű történeteit.

Bő másfél óra után szedtük az esőköppenyeket és indultunk kifele. Úgy esett mintha öntötték volna, de mire a csoportképet elkészítettük, alábbhagyott az intenzitása. Visszafele a kerülő úton jöttünk egy kényelmes erdei úton a Forban sportkomplexum irányába. Ezen az útszakaszon is néhány részletben jól megmosott az eső, mire visszaértünk az autókhoz még  a bűneinktől is megszabadított az égi áldás. Itt búcsúztunk a kézdivásárhelyi barátainktól, mi négyen bementünk Brassóba, ahol hegymászó boltokat kerestünk fel és a végén csodafagyit nyaltunk a város sétáló utcájában.

Millió köszönet és hála nektek csodatársaságnak, hogy emléket állíthattunk Pityunak ebben a szélsőséges időjárásban is.