2018. június 25., hétfő

V.Kisbakancs minitábor Várfalva, jún 22-24

2018 június 22-24 között került megrendezésre immár ötödik alkalommal a kisbakancsos minitáborunk, amelynek helyszínéül az idén a Kolozs megyei Várfalva adott otthont az EKE-várban. 46 személy gyűlt össze pénteken este, ebből 24 gyerek volt. Két barátságos kutyus is színezte a minitábor hangulatát. Még épp felhúztuk a sátrainkat, utána eleredt az eső, amely kora reggelig kitartott.

Szombaton reggel gyönyörűszép idő fogadott. Reggelizés után az autóinkkal elutaztunk Szolcsvára, ahonnan kezdődött a kirándulásunk. Nagy Zoltán – tordai EKÉ-s barátunk vezetett bennünket a Sipote vízesés felé. Gyönyörű tájakon, néhol meredek kaptatón kanyargózot az ösvény. Egyre közeledtünk a Bedellő sziklája felé. Két részletben a nyári zápor is eleredt, de nem tartott sokáig. Közvetlenül a Bedellő sziklái alatt egy szép tisztáson álltunk meg pihenni és falatozni. Megnéztük a föld alól feltörő patak vizét, amely különleges látvány számunkra. Majd egy újabb kis zápor zavarta fel a társaságot, de épp jókor, hiszen ideje volt megnézni a tisztás alatt található vízesést. Csodálatos természeti szépséget figyelhettünk meg, ahogyan a víz sűrűn csepegett lefele a magas szikláról. A csúcs azonban az volt, amikor bementünk a vízesés mögé fotózkodni. Nagyon nagy élmény volt mindenki számára. Visszafele ugyanazon az úton jöttünk mint felfele, azonban jóval gyorsabban.

Visszatérve a táborba már várt ránk Balogh Dorottya (Dotti) egyetemista lány, aki a délutáni gyerekfoglalkozást tartotta. Különböző rajzolásokkal kötötte le a gyerekek idejét, majd az udvaron található lehullott almákból rakták ki a csoportunk elnevezését. Estére elkészült a tokány, majd a vacsora után a tűz körüli élményekben lehettünk részesek.

Vasárnap ugyancsak szép idő fogadott. A reggeli után jóformán mindenki csomagolt és úgy indultunk a következő célunkhoz. A hűvös időjárás miatt lemondtuk a fürdőzést, helyette a torockószentgyörgyi várat néztük ki. Szintén autókkal utaztunk a vár dombja alá, ahonnan egy laza sétával, majd egy rövid, de nagyon meredek kaptatóval megérkeztünk a várba. Csodálatos fotókat lehetett készíteni a romokról, de a környező tájról is. Több családi fénykép is született ezen a varázslatos helyen. A gyerekeknek okleveleket és jelvényeket adtunk át. Visszafele jövet egy csoportképet készítettünk, amelyen látszik a vár és a Székelykő is.

Autóinkkal mindannyian átmentünk Torockóra és finom fagylaltozással zártuk az ötödik minitábor eseménysorozatát. Innen nagyjából mindenki hazafele vette az útját, mi még visszamentünk Várfalvára megköszönni Istvánffy Attila és Katalinnak a fogadtatást akik fáradtságot nem ismerve és szabadidejükből feláldozva önkéntes módon végzik az EKE várban felmerülő munkálatokat. Egy család még maradt egy éjszakára a helyszínen.

Mindenkinek nagyon szépen köszönöm, hogy erre a távolabbi vidékre is eljöttetek. Köszönjük a tordai EKE tagjainak akik lehetőséget adtak eltölteni egy szuper hétvégét az EKE várban!