2018. október 27., szombat

Páll Endre emléktúra, Vargyasi-szoros, okt 27

2018 október 27-én túrát szerveztünk volt barátunk emlékére a Vargyasi szorosban és annak a környékén. Ez volt a hely ahová Endre mindig szívesen járt sziklát mászni és napokat eltölteni sátorozással jóbarátaival. 29 személy tisztelt meg jelenlétével, ebből 4 gyerek is volt. Ezen kívül egy kedves vizsla kutyus is velünk tartott.

A látogatási központnál hagytuk autóinkat, ahol indulás előtt egy rövid megemlékezést tartottunk. Íme Szávuj Zsuzsa  - Endre szíve választottja – gondolata: „Mindenekelőtt meg szeretném köszönni Lacinak, a mai napot..azt, hogy együtt, itt lehetünk, hogy Endréhez méltón emlékezhetünk. 2006ban ismertem meg , a világhálón...mondhatnám véletlen volt..de azt hiszem nincsenek véletlenek...tetovált karjai láttán családom összevonta a szemöldökét...válasza most is a fülemben cseng....ne törődj...nálam jó kezekben leszel....és jó kezekben voltam, életem legtartalmasabb, legboldogabb, legszebb 11 évét mellette töltöttem...biztos és határozott kezei, karjai közt minden elérhetőnek és megvalosíthatónak tűnt...és ugyanakkor... vagy talan éppen ezért mindig féltettem... nagyon...elképzelhetetlen lett számomra, hogy egyszercsak nélküle folytatódjon majd az Út............és mégis megtörtént az...amiről hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy velünk sosem történhet ........Nélküle... megyünk tovább......de talan mégsem nélküle, hiszen Ő itt él a lelkünkben, a szívünk legeslegféltettebb zugában, érzem, hogy mindig velünk lesz es vigyáz ránk ....Köszönöm a Jó Istennek, hogy Endrét láthatom mindennap Péter mozdulataiban, mosolyában, természetében , tekintetében és igyekszem mindent megtenni s úgy nevelni a fiát, hogy büszkén nézzen le ránk ..onnan fentről. Őt soha nem fogjuk elfelejteni, Őt nem lehet elfelejteni... és csak az hal meg, akit elfelejtenek....”.

A megemlékezés után a Kőalja tisztásról indultunk a szoros irányába. Kellemes időben volt részünk, habár reggeliben még csípős hideg késztetett különböző mozgásokra.  A szorosban végigsétáltunk az Orbán Balázs barlangig, közben szemünk a sziklafalakra is irányult, ahol Endre kipróbálta az útvonalak nagyrészét.

Néhányan fel is másztunk a barlang szájába, ahol ismertettük a tudnivalókat, illetve a Csala-tornya legendáját. Innen visszaereszkedve a patak mellé még egy kicsit követtük azt, majd egy meredekebb, de gyönyörű kaptató után máris a Kőmezőn pihenhettünk. Itt megebédeltünk, csoportképet készítettünk, élveztük a különleges meleget, amelyet ez az október vége árasztott. A táj gyönyörű, őszies képét mutatta.

Pihenő után felmentünk a kilátóhoz, majd a Tatárkápolnához. Elbúcsúztunk három túratársunktól, akik sietősebb dolguk miatt rövidebb úton mentek vissza. Mi folytattuk a kapaszkodót a Nagy Mál tetejére. Eleinte egy sűrűbb erdős szakaszon, majd egy sziklás oldalon. A végén még egy bokros terepet is le kellett küzdenünk és végre e csodálatos csapat megérkezett a tetőre. Ismét egy jókora pihenőt iktattunk be, ezalatt Péterke – Endre kisfia – minden résztvevőnek kitűzőt adott át. Nagyon megható pillanat volt.

A pihenő után egy kényelmes erdei úton jöttünk le a Vargyas völgyébe, majd amellett rövidesen az autóinkhoz értünk. Elbúcsúztunk egymástól egy következő viszontlátás reményében.

Köszönöm szépen e csodás társaságnak, hogy együtt emlékezhettünk e remek apukára, élettársra, testvérre, rokonra, jóbarátra – Páll Endre személyére.