2018. október 2., kedd

Kisbakancs-vándorlás Barcarozsnyó és Brassó között, szept 30

Autóztunk, vonatoztunk....így jutottunk el Barcarozsnyóra 2018 szeptember utolsó napján. A település vasútállomásán 31-en gyűltünk össze, később még hárman csatlakoztak, tehát összesen 34-en vágtunk neki az egynapos kalandnak. A csapatot 15 gyerek „színesítette”. Pontosan egy hideg front betörése után alakult kirándulásunk, ennek ellenére jó túraidőt fogtunk ki.

Indultunk is a barcarozsnyói vasútállomásról nagyon jó iramban (550 m / 8,30 h). Végigmentünk a városka csinos főterén, majd Brassó Pojána felé vezető út szélén haladtunk egészen a Dino Park és a parasztvár parkolójáig. Innen kezdődött a túra komolyabb része, hiszen 400 m-es szintet kellett legyűrjünk a mellékgerinc eléréséig. Az emelkedő közben még jelentős ereszkedést is hátunk mögött hagytunk, amely csak nehezítette főleg pszihikailag a dolgunkat. De volt egy szuper hely az utunk során ahol egy kivágott bükkfán a gyerekek kedvükre lipinkázhattak.

A mellékgerincre érve eljött az ideje az éhes szájak betöméséhez (850 m / 10,20 – 10,40 h). Sokat nem időztünk, mert a hőmérséklet nem volt a legkegyesebb hozzánk. Kajálás után továbbálltunk és hamarosan a rozsnyói barlang szájánál voltunk. Vigyázat! Nem tévesztendő össze a műút menti kiépített Vár-völgyi (Fundáta) barlanggal. Ez nincs kivilágítva és kiépítve. Természetesen bementünk szinte addig a pontig, ahol a barlangot egy zsomboly (lyuk) ereszkedésével lehetne folytatni. Ezt nem is lett volna érdemes kisgyerekekkel kínozni. De a rövid barlangsétán fel tudtunk fedezni két denevért is, amelynek nagyon örültek a gyerekek.

Barlangászás után közelünkben volt a Pogányok Temploma elnevezésű érdekes sziklaalakzat-csoport (910 m / 11,45 – 12,15). Itt több időt is eltöltöttünk hiszen minden sziklára felmásztunk, fényképezkedtünk és kimentünk a kilátóhoz, ahonnan csodálatosan mutatta magát a Bucsecs. Kis kellemetlenség is övezte a helyet, mivel egy darázsfészket „sikerült” megbolygatnunk és a „tetánuszból” Uzonka kettőt is kapott, szerencsére meglepően hamar helyrejött.  Jó, hogy mások nem kaptak a szuriból.

Sziklák után mentünk tovább kényelmes erdei ösvényen. Viszonylag sokat meneteltünk, amíg kiértünk a Pojána felé vezető aszfaltútra. A túra felén túl is voltunk ezzel. Kis aszfaltgyaloglás után a Repülősök tisztásától makadám úton folytattuk az Üveg völgyön hosszan. Tényleg jó hosszadalmasan, mire a végére értünk kezdett lelassulni a társaság. Ez a közben kisütött Napnak is köszönhető, amelynek melege kezdte megtenni a hatását.

Mielőtt kiértünk volna Kis Pojánán a műútra egy csoportképet készítettünk (900 m / 15,45 h). Aztán jött a várva várt ereszkedő be Brassó szélébe a Gunesch-úton. Kényelmes ösvényen problémák nélkül érkeztünk a Salamonkőhöz, onnan még egy rövid séta után immár aszfalton a városi buszmegállóig (580 m / 17,10 h).

A kirándulásnak nem volt itt vége. Buszozás után az óvárosban bementünk egy csinos cukiba, ahol népes társaságunkat már várták. Itt aztán volt minden ami szem-szájnak ingere és mindenki kedvére válogathatott. Voltak gyerekek, akik el is aludtak már a cukiban e hosszadalmas kirándulás után.

A cukiból még elmentünk a Postarétre, ahonnan újabb buszozás után végre a vasútállomáson voltunk, majd a saját autóinknál, ahol következett a búcsúzkodás ideje.

Köszönöm szépen mindenkinek, hogy eljöttetek, a gyerekeknek különösen, hiszen koránkelős kirándulás volt. Remélem a cuki megédesítette napotok végét. Csodálatosan éreztük magunkat körötökben!