2019. március 11., hétfő

Nőnap Uzonkafürdőn, márc 9

Igazi tavaszias időjárás fogadott Uzonkafürdő, 2019 március 9-én szombaton reggel. A Hável-féle tanyán gyülekeztünk mindannyian. Sajnos a vonattal érkezőknek kissé kellemetlen volt, hiszen a reggeli járat bő órát késett. Így amire a hosszabb túra elindult ők még nem lehettek jelen.

Három kirándulás között is lehetett választani. A hosszabb túra a Nagy Mezőre indult György Ignác vezetésével. Bartos Ferenc – Őrmester – a Nagy Murgó tetejére kalauzolta az érdekelteket, illetve Dukrét Lajos bácsival a Nagy Murgó körútját lehetett végigsétálni.

Kihasználva a gyerekmentes napot, a Nagy Mező túrát választottuk a feleségemmel. E kiránduláson 13-an vettünk részt. Mindvégig laza tempóban haladtunk, közben a túravezetőnk ismertetett egy-egy tisztást vagy épp erdőrész nevét. A kellemes időjárásnak köszönhetően a hó teljesen elolvadt a környéken, épp a Nagy Murgó északi oldala mutatkozott havasnak, ahogyan láttuk a szemközti oldalból felfele menet. Havas terepen is gyalogoltunk azonban, hiszen pontosan a Nagy Mező előtt fehéredett a talaj a lábunk alatt. A hóban jó nagy medvenyomokat is lehetett látni, ezáltal bizonyítva e nemes vad jelenlétét e tájon. A tisztáson megpihentünk, falatoztunk, majd a havas területek között felbukkanó száraz szigeteken hóvirágokat fényképeztünk. A szép időnek köszönhetően gyönyörűen látszott a közeli Nagy Piliske és a Dél Hargita legmagasabbja a Kakukk-hegy.

Már elmút délután 1 óra amikor elindultunk visszafele. A Pisztrángos-patak völgyébe ereszkedtünk be, ahol a túravezetőnk egy nagyon érdekes mésztufa lerakodást mutatott nekünk, amely egy felette levő borvízforrás lefolyásánál alakult ki. Elmondása szerint kb. 250 évvel ezelőtt még fürdő is volt ezen a helyen. Hát nagyon érdekes volt mindezeket látni és megtapogtani, majd lassan besétáltunk Uzonkafürdőre. Végigmentünk a településen és a központi borvízből való felfrissülés után ismét a Hável tanyára érkeztünk.

Ekkor egyesült a teljes csapat, mindhárom kirándulásról visszaérkezett mindenki. Mester Nagy Ildikó főszervező 41 személyt számolt meg a tanya udvarán. Finom tokányt és roston sült húst is lehetett fogyasztani, amely fokozottan jólesett a túrázás után. Mindenki elmesélte a saját túráját, ahol kiderült, hogy a Nagy Murgó-túra résztvevői még egy medvét is láttak útjuk során. Izgalmas kaland lehetett. Evés után az Őrmester és Lajos bácsi virágot és emléklapot adtak át a női résztvevők számára, megköszönve mindent amit értünk tesznek az életben. Ugyanakkor a rangidős Gúzs Sanyi bácsink sem maradt ki a köszöntőből, hiszen hamarosan névnapot és 88-ik születésnapot tölt. Láthatóan meghatódott, de ugyanakkor nagyon jólesett neki és megígérte, hogy igyekszik részt venni ezután is minden hasonló rendezvényen. Az eseményünket igen jókedvű mulatozás zárta, György Sándor és Zsigmond Éva kezdeményezésének köszönhetően. Nagyon köszönjük, hogy minden alkalommal maximálisan fel tudják rázni a társaságunkat.

Nagyon jólesett e társasággal együtt lenni, érződött a régi hangulat amely szokott lenni hajdanában. Jó volna ha az elkövetkezőkben legalább a tagtársaink nagyobb számban vennének részt főleg ezeken a hagyományos kirándulásokon, mert igazából eképpen tudunk összekovácsolódni. Ha nem, akkor csak egyszerű kirándulók leszünk.....szerintem ennél többre vagyunk képesek!