2019. március 24., vasárnap

Bűvös 8-as Kisbakancs-túra, márc 24

Igazi tavaszias idő köszöntött ránk 2019 március 24-én vasárnap. A hetedik évadunkat indítottuk ezen a gyönyörű szép napon, ami a Kisbakancs túrákat illeti. Hát nagyon kellemes tavaszba illő illatok vonzották a mai túránk résztvevőit, hiszen 225-en gyűltünk össze a sepsiszentgyörgyi Vadász utca végében, amelyből 109 gyerek volt. A füzetembe beírt névsor többszöri átolvasása után bátran kijelenthetem, hogy ezek a számok hitelesek. Őszintén szólva még a legoptimistább álmaimban sem számítottam ekkora csapatra, akik valaha eljönnek egy Kisbakancs túrára. Természetesen itt közre játszott a Gulliver napköziotthon óvónője – Berde Gyöngyvér személyében, aki jónéhány családot e kirándulásra irányított. Köszönöm ezúton is neki, máskor is szívesen látunk Benneteket!

Délelőtt már fél 10 is el volt múlva amikor elindultunk. Elérve az erdő szélét egy magaslatról igyekeztem köszönteni a társaságot és röviden elmagyarázni az útvonalat, már amennyire a torkom engedte. A 8 km-es útvonalunkat 8-as alakban szándékoztunk lejárni, 8 kisebb emelkedővel és lejtővel. Különben ez adta a mai kirándulásunk elnevezését is.

A sárga pontot követtük a Kölcze pusztáig, ahol mindenkit bevártunk és rövid pihenőt tartottunk. Innen a Marinka pusztáig egy kerülő utat választottunk a Gyilkos-árok irányába. Ez szükséges volt, hiszen a túránk 8-as alakja csakis így jöhetett létre. Meglepő módon nagyon jól haladt a hatalmas csapat, útkereszteződésekben mindenkit bevártunk. Ilyenkor a várakozási idő nemigazán haladta meg a 20 percet, amely első látásra soknak tűnhet, de amikor belegondolunk, hogy rengeteg sok ovis gyerek jött a saját lábán, akkor az időintervallum lényegesen elfogadható. Nagyon sok gyerek igazán remek kondival rendelkezett, hiszen néha megfutamodott úgy 10-20 ovis, kisiskolás pontosan előttünk, amelyet öröm volt nézni.

Utunk fele és egyúttal a túraútvonalunk 8-as alakjának a fele a Marinka pusztán volt, ahová még a déli harangszó előtt megérkeztünk. Itt aztán mindenki a kedvére tölthette idejét, hiszen bő 2 óra állt a rendelkezésünkre. Tüzet raktunk, többféle finomságot sütögettünk. Persze a pihenésnek aktív része is volt, mivel a nagyobb gyerekek fociztak, több csapatot is össze lehetett állítani, a kisebbek házat építettek és ott foglalatoskodtak. Aztán páran a közeli dombra való sétát választották, ahonnan szép kilátás nyílt, de volt aki kártyapartit rendezett, vagy egyszerűen napozott.

Indulásunk előtt valahogy sikerült egy csoportkép erejéig a társaságot összeszedni. Jó negyedórába is betelt amíg sikerült a csapatot beállítani. Itt hasznos segítségünkre volt Fekete Mihály – Szamuráj – barátunk, aki igen erős hangjának köszönhetően, verbuváló tehetségét alkalmazva rövid időn belül készíthettük is a képeket.

Csoportkép után a sárga pont jelzést követtük a Kölcze pusztáig egy jóval kényelmesebb úton. Felismervén a délelőtti pihenőhelyünket, utunkat a kék pont jelzésen folytattuk egészen az erdő széléig, ahonnan immár városunk szép képet mutatott nekünk. Amíg bevártuk a csapat összes tagját, a gyerekek találtak egy jódarab száraz földbeomlást, ahol kedvükre játszottak. Innen egy rövid séta következett a reggeli indulásunk helyszínéig és következett a búcsúzás ideje. Délután 4 órára mindenki szerencsésen visszaérkezett a kijelölt helyre. Itt külön köszönetet szeretnék mondani Vasile Paun – Palika – barátomnak aki most is elvállalta a hátvéd szerepet, rendkívülien jól teljesítette a rábízott feladatot. Maximálisan megbízunk ezután is benne, hátvéd nélkül bizony a túra nem lett volna sikeres ekkora társasággal, jobb esetben még most is az erdőben lennénk.

Köszönöm minden gyereknek, szülőnek, hogy eljöttetek. Fantasztikus érzés ekkora szupercsapattal túrázni. A gyerekek hangjától csak amúgy zengett az Erdő, szerintem az Erdő fáinak is jólesett érzékelni jelenlétünket és főleg a sok fiatalság jelenlétét. Köszönöm még egyszer és szeretettel várunk máskor is kirándulni!