2019. május 13., hétfő

HEKE-tábor Ojtozban, máj 10-12

Az elmúlt hét végén Ojtozban lezajlott EKE-napi rendezvényünket az Anselmo fogadóban tartottuk. Pénteken kora estére érkeztünk a helyszínre, ahol Jenei Janka, az épület adminisztrátora várt ránk. Kényelmes szobákban foglaltuk el helyeinket és a vacsora közben Kiss András István főszervező köszöntötte a jelenlevőket. Evés után Zsigmond Éva tartott egy elsősegélynyújtó órát, amelyet a maga sajátos különleges és humorosan érdekfeszítő stílusában adta elő. Tekintettel a másnapi korán kelésre, társaságunk nagyrésze pihenni vonult.

Szombat reggel az ebédlőben már gyülekeztek a két hosszabb túra résztvevői. Moldován Reinitz Erzsébet a Nagy Sándorra vezette az érdekelteket, Jártó Gábor pedig a Lipse tetőre. Mindkét túra reggel 7 órakor indult, miután mindenki felpakolta a fogadó által biztosított elemózsiát. Az általam vezetett rövidebb kirándulást 10 óra után indítottuk és az 5 km-re található pisztráng neveldéhez gyalogoltunk. Ezen a napon elég sok esőt kaptunk, szerencsére késő délutánra főleg a túrákról való visszaérkezés pillanatában a Nap is kisütött. Este 7 óráig mindhárom túra résztvevői visszatértek a helyszínre és vacsorázni ültünk. Evés alatt gyönyörű szivárvány jelent meg, amelyet a fogadó ebédlőjének ablakából sűrűn fotóztak. Mindezekután Nagy Katalin titkárnőnk Ojtoz és környékéről, illetve a fogadó történetéről olvasott fel nekünk értékes tudnivalókat. A kulturális tevékenységet vidám nótaest követte Zsigmond Éva és György Sándor gitárpárossal. Tábortűzünket Fekete Mihálynak köszönhetjük, hiszen  a vizes fát nem volt könnyű meggyújtani.

Vasárnap reggel gyönyörű időre ébredtünk. Még a reggeli előtt egy jó nagy darab kővel gyűlt meg a bajunk. Janka néni felajánlotta, hogy egyesületünknek is legyen egy köve a fogadó udvarán. Nos ezt a követ kellett felcipelnünk a hátsó udvarba, amelyet Kovács Gábor fogja kéz alá venni és a jelvényünk plakettjét belevésni. Erre az alkalomra egy külön alkalommal majd vissza fogunk térni. E "tornaóra" után igazán jólesett a reggeli. Evés után a tűzhely mellett főszervezőnk megköszönte mindenkinek a részvételt és közös csoportképet készítettünk. A fotózást követően autóinkba szálltunk és Janka néni vezetésével meglátogattuk a 10 km-re levő Sósmezőn elesett magyar és német katonák sírjait, illetve azoknak a sírjait akik ezeken a tájakon éltek a XIX. században.  Visszatérve a fogadóhoz, összepakoltunk, elbúcsúztunk házigazdánktól és mindannyian átmentünk Bereckbe. Itt egy közeli dombra sétáltunk ki, ahonnan a Felső Háromszéki medencét pásztázhattuk szemeinkkel. Lejövetkor betértünk a Gábor Áron emlékházba, ahol Tibád Sándor nyugalmazott berecki történelemtanárt hallgattuk nagy figyelemmel.

Csodálatos hétvégét töltöttünk együtt. Összesen 37-en voltunk, ebből 31 háromszéki EKE-tag. A társaságot 6 gyerek színesítette. Ha megnézzük a tagjaink összlétszámát, akkor arra a következtetésre jutunk, hogy tagságunk 40%-a volt jelen. A jelenlevők mindenféleképpen szeretnék, ha folytatnánk ezt a táborsorozatot, hiszen amellett, hogy legfontosabb esemény az egyesületünk életében, egyúttal egy nagyon jó "tagságösszerázó" program. Jövőre szeretnénk, ha jóval megnövekedne a részvételi létszám, főleg a tagjaink soraiból.

Köszönetet mondunk Kiss András István főszervezőnek, Nagy Katalin titkárnőnek az ajándékokért, emléklapokért, kitűzőkért és nem utolsó sorban a nem kevés utánajárásért az esemény minél jobb szervezésének érdekében!

Fotókat lehet találni az egyesületünk Facebook oldalán.