2023. február 6., hétfő

Kisbakancs-túra a Háromszéki havasokban, feb 4-5

Végre valahára megérkezett az igazi tél tájainkra. 2023 február 4-5 közötti hétvégén, kisbakancsos csapatunkkal a Háromszéki-havasok gyönyörű táján túráztunk, szórakoztunk. Szálláshelyünk egy szép komandói ház volt, amelynek kilenc szobája határozta meg a csapatunk létszámát. Emiatt szombaton reggel a falu bejáratánál 28-an gyülekeztünk, ebből 11 gyerek volt.

Szépen letakarított úton mentünk fel autóval Komandóra, ahol a megbeszélt időpontra mindenki összegyűlt. Ezen a napon a Lakócára készültünk, ennek sikere abban rejlett, hogy fel tudunk-e autóval menni az Ölyvesig. Örömmel tapasztaltam, hogy az előttünk elhaladó járműveknek köszönhetően gondok nélkül eljutottunk a kívánt helyig. Csapatunk tehát indulásra készen állt a gyaloglásra, megyénk legmagasabb csúcsa felé (1150 m / 9,30 h).

Már induláskor eldőlt, hogy nem lesz nehéz dolgunk a hóval, hiszen az előző napokon motorosszánnal feljártak az útvonalon, ennek nyomában igen kényelmesen lehetett haladni. Sűrű, kövér felhők borították az égboltot, enyhén szállingózott a hó. A Kövesorr gerincen felfele kis szél is fújdogált a kopasz területeken. Természetesen mindenki alaposan fel volt készülve a télies időjárásra, így gond nélkül túráztunk a “házi hegyünkön”. Beérve az erdőbe a felfele tartó útvonalunk felénél megálltunk néhány percre energiánkat feltölteni. Szendvicsek, különböző gyümölcsök és édességek, meleg tea igazi csodákra voltak képesek és máris jobb kedvvel folytattuk utunkat. Sietségre egyáltalán nem volt ok, nyugodtan sétáltunk felfele a kellemes emelkedőn. Közben megfigyeltük a behavazott fenyőfák tetejét, a gyerekek igyekeztek hasonlítgatni őket a fantáziájuk szerint. Elhaladtunk a menedékhely mellett, majd egy utolsó meredek szakasz következett a csúcsig. Ezen a szakaszon a Nap sugarai is előtörtek, nagyon szép megvilágításban tündökölt a környék.

Felértünk szerencsésen a csúcsra, a meteorológiai állomás mellé (1777 m / 13,30 – 14,30 h). Engedélyt kérve bementünk az állomás konyhájára, ahol mindannyian kellemes melegben megpihenhettünk, falatozhattunk kedvünkre. Mindenkinek jól esett a melegben való pihenés, teljesen rendbe hoztuk magunkat ezidő alatt. Megköszönve a fogadtatást, a ház mellé kiállva csoportképet készítettünk, majd elindultunk lefele ugyanazon az úton amelyen feljöttünk. Természetesen sokkal gyorsabban haladtunk, helyenként ahol a terepviszonyok engedték, a gyerekek popsi-tepsivel ereszkedtek le az Ölyvesig. Idejében leérkeztünk az autóinkhoz, jó túrázás, jó móka következtében (1150 m / 16,45 h).

Idelent sűrűn kezdett havazni, ami egész este kitartott. Szürkölödött mire autóinkkal bementünk Komandóra, a bérelt vendégházunkhoz. Miután mindenki berendezkedett, előkerültek a finom sütnivaló falatok, amelyeket Kovács Gábor szakszerűen el is készített. A fáskazán táplálása az én feladatom volt, két óránként raktam a félméteres bükkfákat. Nem is panaszkodott senki a benti hőmérsékletre. Evés után nagyon jó hangulatban zenés bulit csaptunk, a gyerekek eközben mindenhol birtokukba vették a házat, fel-alá futkároztak, autóztak, játszodtak. Este lehetett menni kis sétát tenni a faluban. Nagyon hangulatos volt az esti téli komandói tájban sétálgatni.

Vasárnap csípős reggelre ébredtünk. Nem is a mínusz 12 fokkal volt a baj, hanem a hideg szél amely rendesen fújt. Az esti lakmározás után megmaradt falatokat, reggel teljesen elfogyasztottuk, majd kerestünk terepet szánkózásra. Eleinte a közelben levő játszótér domboldalát foglaltuk le, de hamarosan kicsinek bizonyult a terep, ezért a sípálya közelébe mentünk. A sípályát még nem lehetett használni, de a közelében levő szánkóterepét annál inkább, ezért addig maradtunk amíg a gyerekek meg nem unták. Szánkózás után még a Katinka vendéglőben is jártunk néhányan, ahol szuperfinom babgulyással melegítettük fel magunkat. Ezzel pontot tettünk kétnapos kirándulásunk végére és elindultunk hazafelé, ahová késő délutánra szerencsésen megérkeztünk.