2023. augusztus 20., vasárnap

Kisbakancs-túra a Királykőn, aug 19

2023 augusztus 19-én szombaton jött el a nagy nap, amikor kisbakancs-csapatunkkal először vettünk részt egy komoly kihívásokkal rendelkező magashegyi túrán. A létszámkorlátozott eseményen végül 37-en jelentünk meg, ebből 9 gyerek volt. A magashegyi túrának “ára” van, hiszen 5 órakor kelnünk kellett, de a kézdivásárhelyi és csíkszeredai társainknak ennél is korábban. A megbeszélt időben megérkezett mindenki a helyszínre és egy szónoklás után indult is a túra (849 m / 7,20 h).

A Plaiul Foii környékén még sokan aludtak, mi már a magaslatok felé vettük az irányt. Gyönyörű, napsütéses időben a sárga háromszög jelzést követtük egyelőre az aszfaltos úton, majd egy forrás után jobbra kanyarodtunk, a Medvék völgye irányába. Hosszú tisztásokon enyhén emelkedtünk, közben megfigyeltük a közeledő hegységet és a bejárandó útvonalunkat, majd beérve az erdőbe egyre meredekebb útszakasszal volt dolgunk. Friss erővel problémák nélkül jutottunk fel a Diana-menedékhely mellé, ahol reggeliztünk és alaposan megpihentünk a sziklás terep előtt (1480 m / 9,15 – 10,30 h).

A menedékhelytől kék háromszög jelzés követtünk továbbra a Pap-völgy felé. Egy meredek erdei ösvény után a sziklák lábánál találtuk magunkat, ahol az első komolyabb leküzdeni való feladat várt ránk. Egy 20 méteres sziklafalon taláható repedésen másztunk ki drótkötél mellett, majd egy rövid párkány után völgybe ereszkedtünk be, szintén kifeszített drótkötél segítségével. Mindenki ügyesen és bátran járta végig ezt a szakaszt, a gyerekek is nagyon profi módon, zokszó nélkül tették kezüket-lábukat a mészkősziklán. Ezután ismét egy meredek, de könnyen kimászható szakasz következett, majd törpefenyők között is szükséges volt utunkat követnünk. Elérjük a völgyet, amelyben kőfolyáson kellett felkapaszkodni a Diana-gerinc alatt. Egy egyenes és füves helyen megpihentünk, közben a Nap keresztüljött a Királykő gerincén, innen búcsút mondhattunk a hűvös délelőttnek. Újabb felfrissülés után, újabb adag kőfolyást tudtunk magunk mögött és a Diana-gerinc szűk nyergébe jutottunk. Innen már csak néhány lépés volt törpefenyők között az útvonalunk legmagasabb pontjáig, a Pap csúcsig, ahol megérdemelten megpihentünk és ebédeltünk (1970 m / 13,15 – 14,20 h).

Jó érzés volt kinyújtózkodni az amúgy keskeny helyen, de mindenki megtalálta helyét a gyepen. A Napot is vékony felhők borították, így nagyon kellemes időben volt részünk idefent. Pihenésünk végén csoportképeket készítettünk és elindultunk lefele. Leereszkedtünk a főgerincen a Forrás-völgyi nyeregbe, majd balra térve kék sáv jelzésen erős karú törpefenyők között kellett átvergődnünk a sziklaforrásig. Mindenki egy-egy pohárral fogyaszthatott a különleges helyen kialakult vízből, majd folytattuk ereszkedésünket a Zergepárkányon. Két komolyabb kőfolyáson kellett nagyon ügyelve lemennünk, így is néhány követ véletlenül legörgettünk, szerencsére senkit nem érve el. Elértük a párkány vízszintes szakaszát, ahol az utunk nehézségei véget értek. Itt kipróbáltuk a visszhangot, a szemben levő Orgonák falai ontották vissza kurjantásainkat. A párkányról közben gyönyörű kilátásunk volt az alattunk levő mély völgybe. Egy rövid erdei ösvényen való ereszkedés után visszatértünk a Diana menedékhelyhez, ahol körutunk bezárult (1480 m / 16,45 – 17,30 h).

Kiadós pihenő után ugyanazon a Medvék völgyén jöttünk le, mint a reggel felfele tartó utunkon. Egészen lent az erdőből kiérve juhnyájat zavartunk meg a legelésükből, a pásztornak azonban beszélgethetnékje volt velünk. Elértük az aszfaltos utat, hamarosan a hideg vízű forrásból oltottuk szomjunkat. Rövid séta után befejeztük ezt a csodálatos napot szép emberekkel (849 m / 19,20 h).

Nagyon jól éreztem magam Veletek, remélem tetszett ez a különleges túra. Köszönöm, hogy részt vettetek és gratulálok mindannyiatoknak az elért sikerért! Kiemelném itt az összes gyereket, akik hősiesen gyalogoltak végig, nehéz terepviszonyok között. Ügyesek voltatok!