2013. június 4., kedd

Ebéd a Lakócán

Június másodikán, vasárnap, a Lakócára sétáltunk fel Lehel barátommal. Immár kezdett szokássá válni, hogy évente egyszer felmegyünk a Lakócára és ott elfogyasztjuk ebédünket. Ezután igyekezni fogok, hogy hagyományos kirándulás legyen.
Autóval a Nagy Bászka-völgyön felmentünk egészen az Ölyves erdészházig, ahonnan kezdődött a gyalogtúránk (1150 m / 8,40 h). Kék pont jelzésen haladtunk egy széles szekérúton. Különben ezt az utat használják terepjáró autókkal is, akik ezt az alkalmatosságot választják Háromszék legmagasabb csúcsának meghódítására. A Kövesorr gerincen mentünk fel, egy tehéncsorda tarkította  az amúgy is szép kilátást. E gerinc válsztja el a Hagymás patakot a Nagy Bászka völgytől. Kényelmesen és folyamatosan emelkedtünk, balra kezdett kilátszani a Háromszéki havasok egyik jellegzetes csúcsa, a Zernye-havas. Egy idő után a fenyvesben kalauzolt az utunk, kisebb tisztásokkal tarkítva. Egyikről meg is pillantottuk a mai célpontot, a Lakócát.
Egy rövid pihenő után továbbálltunk, folytattuk a kényelmes kirándulást. Pillanatokon belül el kezdett szemerkélni az eső, de láttuk, hogy nem lesz hosszú életű, így megvártuk amíg eláll, egy fa alatt. Ezek után kiértünk a piros sávval jelzett Kárpátok főgerincére (1690 m / 10,15 h), ahonnan észak felé vettük az irányt. Kisebb-nagyobb tisztások rálátást engedtek az egyre közeledő Lakócára. Mi több, minél fennebb érve, egyre jobban látszottak a távolabbi hegységek is.
Felértünk Háromszék legmagasabb csúcsára (1777 m / 11,00 h). A felhősödés ellenére szép kilátásban volt részünk. Délre egészen a Pintillőn keresztül a Csukásig lehetett ellátni. Sajnos a Bucsecs, Királykő, Fogaras felhőfüggönnyel volt borítva. Keletre a Vráncsai-hegység kiemelkedő csúcsai látszottak a Gór-havassal együtt. Keletre egész Háromszéket szemügyre lehetett venni, míg északra a Nemere, de még a Hargita is jól kivehető volt. A csúcson találkoztunk egy kézdivásárhelyi csapattal, akik terepjárókkal rótták a környéket. Lassan megebédeltünk odafent, hála Istennek ez idő alatt megkímélt az eső.
Ebéd után jobbnak találtuk gyorsan továbbállni, hiszen tisztán látszott az eső közeledte (1777 m / 12,10 h). Ugyanazon az úton ereszkedtünk vissza, amelyen feljöttünk. Hamarosan ömlött is nyakunkba az eső, de ez nem érdekelt különösképpen, hiszen ezért volt az esőköppeny. A gyors tempónak köszönhetően, hamar visszatértünk az autóhoz (1150 m / 13,20 h) és Sepsiszentgyörgyre való hazatérés alkalmával e nap második ebédjét is elfogyaszthattuk.