2014. június 30., hétfő

Kisbakancs-minitábor Egerszéken, jún 28-29

Első alkalommal került megrendezésre az Erdélyi Kárpát Egyesület háromszéki osztály Kisbakancs-csoportjának kétnapos eseménye, éspedig az egerszéki minitábor az Úz-völgyében. 55 résztvevő tisztelt meg jelenlétével, amelyből 23 gyerek. A legkisebb résztvevő 8 hónapos volt. Érkeztek Háromszékről, Csíkból de még a távolabbi Kolozsvárról is. Az időjárás szerencsénkre mindvégig velünk tartott, ez lényegesen hozzájárult a rendezvény sikeres lebonyolításához.

A szervezés és előkészületek után, végre elérkezett a nagy nap, június 28-szombat. Autókkal érkezett mindenki Csíkszentmártonba, ahonnan együtt indultunk tovább az erdőkitermelő úton. A rendkívülien rossz út igenis próbára tette a sofőröket, a hatalmas gödrök kikerülése érdekében. Egy autó meg is adta magát, a benne ülőket szerencsére át lehetett költöztetni más járművekbe. Végre szerencsésen megérkeztünk Egerszékre, ahol már az erdész bácsi várt.

Következett a lepakolás, az adminisztratív munkák elvégzése, sátorhúzás - akik ezt választották az éjszakázáshoz. A szombati programba lovasszekerezés és esztenalátogatás volt beiktatva. Teljes pontossággal érkeztek meg a lovasszekerek tulajdonosai és türelmesen vártak amíg elkészülünk. 4 km-t utaztunk így az Úz-völgyén, a gyerekek nagy élvezetére. Az esztenán betekintést nyertünk a pásztorok életmódjába, majd sajtot és ordát lehetett vásárolni, ezeket kóstolgatni. A gyerekek nagyon élvezték az esztena környékét, sokan minden zegzúgba bekukkintottak, aztán úgymond játszótérré varázsolták a környéket. Bő két óra eltöltése után egy különlegesebb élménnyel gazdagodva indultunk vissza szintén a lovasszekerekkel Egerszékre.

Kora este egy kis pihenőidő is beiktatódott a programba, alkalmat adva a családok kikapcsolódására, beszélgetésekre, ismerkedésre. A vacsorát a kultúrházban fogyasztottuk el, ez egy finom házias leveses pityókatokány volt hússal, desszertnek pánkót fogyaszthattunk szederdzsemmel. A vacsorát követően a gyerekek nagy élvezettel kihasználták a kultúrház színpadát, szintén játszótérré alakítva azt. Hatalmas ricsaj volt az egész épületben, szemmel láthatóan jól érezték magukat.
Alkonyatkor meggyújtottuk a tábortüzet, ezalatt felolvastam a Csinódi Nagy Gergő „Kecsketánc” című könyvéből egy kis részletet, annak a sepsiszentgyörgyi család életéből akik a városi életet feladva felköltöztek a Csíki havasokba – a közeli Csinódba. A tábortűz melegségét kihasználva a felnőttek beszélgetésekbe elegyedtek, a gyerekek játszadoztak, vagy a legkisebbek a szülők karjaiban melegedtek.

Vasárnap reggel hűvös, de tiszta időre ébredtünk. Vastag vízharmat lepte be a területet, de örvendtünk, hogy szép idő ígérkezik és főleg jó meleg. Hiszen az eznapi programban a csinódi feredőhöz való látogatás szerepelt. Reggelizés után tartottunk egy rövid kiértékelést, majd emléklapot és Kisbakancsos-kitűzőt kaptak a gyerekek. Aztán következett a tombolahúzás, amelynek következtében három tengerimalac kapott gazdát a gyerekek között. Végül sátorbontás, bepakolás az autóba, elbúcsúztunk a házigazda erdész bácsitól, megköszönve neki és családjának a sok segítséget. Autókkal indultunk visszafele Csinód irányába a feredőhöz.

Hamarosan meg is érkeztünk a kénes vízű feredőhöz. A Nap már magasan volt az égen, ontotta magából a kellemes meleget, így nem volt nehéz kipróbálni a cserefakádas kismedencéket. Egy kis tehnikai hiba miatt sajnos a tulajdonos nem tudta teljesen felmelegíteni a vizet, ezért elnézést kért, ő is még tanulmányozza tapasztalata alapján a melegvizes fürdő működését. A gyerekek eleinte tartózkodtak a hidegebb víztől, de aztán egyre jobban kezdtek megbátorkodni és a végére jókora pancsolás alakult ki. Beindították a vízicsúszdát is, amelyet szép számban ki is próbáltunk. A sok fürdőzés, hancúrozás után volt aki húst sütött, falatozott, vagy csak egyszerűen pihengetett.

Késő délután eljött a hazaindulás ideje. Összeszedtük a dolgainkat és következett a búcsúzkodás ideje. A tengelytörő erdőkitermelő úton szerencsére mindenki szép lassan, problémamentesen leért és ezzel véget vettünk két szép napnak gyerekeink társaságában.

Megköszönöm szépen minden gyereknek és szülőnek akik eljöttek a táborba, hozzájárulva ennek sikeres lebonyolításához. Köszönöm, hogy vállalták az egyáltalán nem könnyű utat, különös próbára téve autójukat. Bebizonyosodott a résztvevők számára, hogy létezik Székelyföldön olyan rész is, ahol a nyaktörő utat követve gyönyörű tájakat csodálhatunk, rendes embereket ismerhetünk. Ilyen Csinód-Egerszék is. Szeretettel várunk más elkövetkező  Kisbakancsos kirándulásainkon, úgy a háromszéki-, mint a kolozsvári-, marosvásárhelyi-, csíkszeredai-, brassói- és elkövetkezőkben remélhetőleg kialakuló kiránduló gyerekcsoportokban.

Aki el szeretne látogatni e vidékre vegye fel a kapcsolatot Bara Gerővel, mindenben tud segíteni. Facebook „Hegylako Csinod”.