2016. július 13., szerda

Kisbakancs-túra a Tamina vízeséshez, júl 10

2016 július 10-én vasárnap 70 személy gyűlt össze a Felső Tömösi vasútállomás mellett, amelyből fele gyerek és serdülőkorban levő fiatal volt. A névsor megírása és a rövid túrabemutató után indultunk is a főúton Predeál irányába. Ezen az 1 km-es szakaszon minden szülő nagyon oda kellett figyeljen gyerekére a nagy kocsiforgalom miatt. Hamarosan szerencsére megszabadultunk ettől és jöhetett az erdei ösvény. Kék sávval jelzett úton mentünk fel egészen a célpontunkig, a Tamina vízesésig. A nagylétszámú csapat ellenére meglepően jól haladtunk, vagyis az elsők és az utolsók közötti időrendbeli távolság épp csak 10-15 perc volt.

Megérkeztünk a Tamina-vízesés fölé. Felmentünk a vízesés fölötti kilátóhelyre, ahonnan a Bucsecs tetejét fürkészhettük ahogyan a felhők simogatták. Mellettünk volt a Keresztényhavas és Predeál városa. A távolban a Királykő gerince is kirajzolódott. Fent a kilátónál nagyon szűkös volt a hely e sok ember számára, így nagyon óvatosnak kellett lenni, mivel veszélyes és mély szakadék tátongott alattunk. Visszajöttünk a szikla alá és amíg a társaság pihent, addig Kovács Gáborral ketten leellenőriztük a szoros állapotát. Hát nem ígérkezet könnyűnek a szoroson való átkelés, mivel a megmaradt létrák is rossz állapotban voltak, illetve néhány helyen a sekély patak volt és a vizes szikla amelyre lehetett kapaszkodni. Visszatérve a csapathoz, elmeséltük mindenkinek a helyzetet, de így is bevállalóknak bizonyultak a szülők. Megkértünk mindenkit, hogy maximálisan ügyeljen gyerekeire. És tényleg így is volt. A gyerekek nagyon izgalmasnak találták a kalandos útszakaszt, a szülők mindent megtettek, hogy problémamentesen kerüljenek ki onnan. Sajnos így is történt egy baleset, szerencsére a szoros előtt, egy apuka csúszott meg és jól beverte a könyökét.

Visszatértünk a kilátószikla alá, arra már Palika gondoskodott a tűzgyújtásról. Így hamarosan sülhettek a finomabbnál finomabb darabok, még akár vegetariánus változatban is. A felhők közül szerencsére a Nap is kikandikált, másképpen hűvös volt. Jólesett a tűz melege.

Falatozás közben a szülők eszmecserét tarthattak társaikkal, addig a gyerekek kaptak különböző foglalkozást. Majd eljött az indulás ideje és elég gyors iramban vissza is tértünk autóinkhoz ugyanazon az úton ahol felmentünk.

Köszönetet mondok mindenkinek, hogy ilyen szép számban megjelentek még vakáció idején is. Külön köszönet Palikának, hogy vállalja az egyáltalán nem könnyű „sepregető” szerepet.