2016. november 27., vasárnap

Csukás-túra, nov 26

2016 november 26-án szombaton, egy csodaszép kora reggelen öten indultunk útnak a Bratocsa-hágóból (1250 m / 7,10 h). Rövid erdei séta után kiértünk egy tisztásra, ahonnan a napfelkeltében gyönyörködtünk. Innen kezdve egy jókora kaptató következett a Bratocsa gerincére, amelyet könnyedén küzdtünk le. Egészen a főcsúcs előtti újabb kapaszkodóig egy nagyon kényelmes útszakaszon sétáltunk, eközben alig tudtunk betelni a látvánnyal. Főleg a Bucsecs-Királykő-Fogaras irányába volt lenyűgöző a kilátás. Ezek után felkapaszkodtunk a csúcsra, de sokat nem időztünk mivel szeles volt az idő (1954 m / 10,15 h). Az útvonalunk eddigi része jóformán teljesen hómentes volt, viszonylag meglepő ebben az időszakban.

A csúcsfotó után leereszkedtünk egy darabon, majd egy szécsendes és napsütötte helyen elfogyasztottuk az ételünket (1900 m / 10,30 – 11,15 h). Evés után folytatuk utunkat a sziklaformációk között a Csukás menedékház felé. Ez az útszakasz nagyon jeges volt, lényegesen megnehezítette az előrehaladást és fokozott figyelemmel közlekedtünk. Mostanára felszállt a pára északi irányba is, ezáltal rálátásunk nyílt a Pintillőre, majd a múlt heti kirándulásunk alkalmával bejárt Lakócára és Zernye havasra. Ezekkel az élményekkel érkeztünk meg a hatalmas menedékházhoz, amely inkább egy szállodának felel meg (1550 m / 12,30 h). Sokat nem is időztünk, inkább megkezdtük az ereszkedést a Berii völgyön. Az ereszkedő első szakasza jól megdolgoztatja a térdeket a meredeksége miatt, majd később kényelmes útszakasszá változik. Alig egy órai gyaloglás után megérkeztünk a Brassó – Cheia műútra. Innen a kirándulásunk egy kellemetlenebb szakasza következett. És a kellemetlenség nem abban állt, hogy egy jókora emelkedőt kellett legyúrjunk a Bratocsa hágóig, hanem az erdőben eldobált szemét látványa volt lehangoló. Mivel a műút szerpentineit lerövidítettük az erdőben, sok helyen szemét sokaságával találkoztunk. Szerencsére nem tartott sokáig, hamar átkeltünk ezen a szakaszon. Még a Bratocsa-hágó előtt aztán alkalmunk adódott tobozokat, fenyőágakat gyűjtögetni az adventi koszorúnkra. Csodálatos nappal és szuper társasággal zártuk a túrát visszatérve az autóhoz (1250 m / 14,40 h ).