2016. november 22., kedd

Lakóca, nov 20

November 20-án, vasárnap a Háromszéki-havasok legmagasabb pontjára – a Lakócára kirándultunk. Reggel fél 9-kor a Kis-Gelence völgyéből indultunk. Azelőtt lennebb az autókat félrehúztuk, hiszen a jeges erdőkitermelő úton nem igazán volt szerencsés tovább vezetni. Összesen nyolcan voltunk és mindegyikünk számára újdonságnak számított a hegy megközelítése ebből az irányból. Rendelkeztünk egy GPS-nyomvonallal, amely lényegesen megkönnyítette a dolgunkat. A gyaloglásunk tehát egy két km-es erdőkitermelő úttal kezdődött, majd hirtelen jobbra egy meredek patakvölgyön folytattuk, szerencsére nem sokáig. Később kiderült, hogy e patakmedret kikerülhettük volna. Utunk kivezetett a patakból, majd továbbá folytattuk a Zernye-havas oldalán felfele kaptatva. Az erdőben csak hófoltokat találtunk, annak ellenére, hogy nemrégiben jelentősen havazott. Minél jobban nyertük a szintkülönbséget, a terep meredeksége enyhült. Nemsokára pontosan a Zernye-havas alatt találtuk magunkat, azon a gerincen amelyen Kovásznáról vagy Zaboláról is fel lehet jönni. Közvetlenül a gerincre való érkezés előtt régi romokat találtunk, amelyekről azt mondják, hogy egy néhai fafeldolgozó üzemnek a maradványai. Ennek még utánajárunk.

Innen már jelzett úton és ismerős terepen folytattuk utunkat. Egy gyönyörű erdei séta után a Kóróbérc-tisztásra érkeztünk. Hétágra sütött a Nap, nagyon kellemes időben volt részünk. Megtaláltuk a piros sáv főgerincjelzést, amelyen dél irányba fordultunk. Ettől kezdve utunk folyamatosan emelkedett egészen a Lakóca csúcsáig a Szélkapun keresztül. Ebben a felsőbb régióban a hó jobban megmaradt, sokkal összefüggőbb képet alkotott mint eddig. A csúcsra pontosan délben érkeztünk meg. Gyönyörű kilátás nyílt mindenfelé. A Nagyhagymástól a Hargitán keresztül, majd a Csukástól egészen a Fogarasig minden hegycsúcs látszott. Letelepedtünk és kényelmesen elfogyaszthattuk ebédünket.

Visszafele ugyanazon az úton jöttünk, vagyis szinte ugyanazon. Hiszen egyik túratársunk javasolta a Zernye csúcsára való felmenetelt. Ezt meg is ejtettük és nemhiába, hiszen innen is csodás kilátásban gyönyörködhettünk. A Zernyéről igen gyorsan visszaereszkedtünk a Kis Gelence völgyébe, de a patakos völgyet amelyen a reggel kimásztunk most kikerültük. Kiderült, hogy ez jobb választás.
Köszönet minden résztvevőnek, hogy együtt lehettünk a túrán.