2017. április 2., vasárnap

Süsü-túra, ápr 1

2017 április elseje csodálatos tavaszi időjárással lepett meg. Vétek lett volna a házban ülni, így természetesen kirándulni mentünk. Már rendhagyó kirándulásnak is mondható Süsü-túrán vettünk részt a városunk környékének erdejében. Családunkkal a Büdös-kútnál csatlakoztunk a György Ignác által vezetett népes HEKE-csapathoz.

A túra egy jó bemelegítő emelkedővel kezdődött a Pacé oldalán egészen az Orotvány-tetőig. Innen gyönyörű panoráma terült el Sepsiszentgyörgy- és a Bodoki-havas irányába. Utunkat az erdőben folytattuk immár kényelmes ösvényen. A meghitt hangulatú Kéni-puszta után a Szalamáj tetejére mentünk ki, ahonnan csodálatos kilátásban volt részünk a még havas kárpátkanyar hegyeire. Rövid pihenő és helyismertető után legyalogoltunk Sepsiszentkirály szélén található kőhídhoz. Az 1860-ban készített építmény a szekeres forgalomnak szolgált abban az időben Sepsiszentgyörgy irányába.

A kőhídtól nem messze egy igen finom ízű kénes forrásból ihattunk. Innen felkapaszkodtunk a Siteháta-tisztásra, ahol előkerült mindenféle sütnivaló és egy hosszabb pihenőt iktattunk be. Jó volt elbeszélgetni a kiránduló társakkal eközben.

Pihenő után a Barabás-tetőn keresztül beereszkedtünk a Benedek-mezőre, ahol vártak ránk Sanyi bácsi és Mónika. Meglepetésük igen sikeresnek bizonyult, finom édességekkel és különböző frissítő italokkal kínáltak meg mindannyiunkat. E kellemes találkozó után indultunk fel a Szalamája felé, ahol körtúránk bezárult. Továbbá a kényelmes erdei úton visszagyalogoltunk az Orotvány-tetejére. Uzonka itt már „elővette” az óvodában tanult énekeit és a kicsi Csongit – nem utolsó sorban minket is – szórakoztatta. Az Orotvány-tetején elbúcsúztunk a csapattól, akik a város felé tartottak, mi pedig a házunk felé a Pacé lábánál.