2018. február 11., vasárnap

Farsangi-túra, feb 10

2018 február 10-én szombaton, Gajdó Éva tagtársunk vezetésével, egy igen jó hangulatú farsangi kiránduláson vettünk részt, amelyen 32-en voltunk jelen. Helyszín a Bodzai-hegység nyúlványán található 1223 m-es Dobollói Piliske volt. Már indulás előtt jónéhányan elővették a farsangi időszakhoz illő álarcukat, érdekes hangulatot varázsolva Dobolló falujában. Túravezetőnk jókedv-módban ismertette a kirándulás információit és indulhattunk is (600 m / 9,00 h).

A falu patakán átívelő keskeny hídon kezdtük az utunkat, ahol meg is történt a népszámlálás. Egy hosszú tisztáson viszonylag meredek emelkedőben volt részünk, amelyet a szerpentines út enyhített. Az első kapaszkodó után szép rálátásunk volt az alattunk elterülő falura. Célunkat csak sejteni lehetett, hiszen a ködös időjárásban nem igazán akarta mutatni havas tetejét a Piliske. Egyre fennebb haladva, nőtt a hóréteg vastagsága. Laza tempóban jártuk végig amúgy az egész kirándulást, bőséges pihenőkkel tűzdelve. A ködben néha-néha kinyílt egy „ablak”, amelyen keresztül pontosan a Fogarasi-havasok gerincrészlete látszott.

A csúcs előtt már jó lábszárközépig lehetett a friss hóban járni, igazi téli kondíciók között. Pontosan fent a csúcson – mire a társaság minden tagja megérkezett – már ropogott is a tűz (1223 m / 11,00 – 12,30 h). Aki eddig nem volt álarcban, most elővette sajátját és beöltözött. Jóformán mindenki nagyon érdekes jelmezben volt, a többség saját kezüleg készítette el. Csúcsfotó után előkerültek a finomabbnál-finomabb falatok, sütésre felkészítve. Időközben kisütött a Nap is, sugarai ereje olvasztotta a fák hegyén lerakodott havat, amelyet bőségesen ontott ránk és ételeinkre. Természetesen egyáltalán nem zavart, sőt hangos nevetésekkel zártunk minden egyes hózuhatag részletet.

Evés után a csúcsról lennebb jöttünk egy tisztás szélére, ahonnan gyönyörű kilátásunk volt a havas erdőkre, a Bodzai-hegység egy részére. Egy másik tisztáson mókás hóembert készített a társaság, büszkén fotózkodva vele az elvégzett munka után. Lefele jövet jól lehetett érezni a Nap erejét, elég hamar olvasztotta az egyre kisebb hóréteget. Kilátásban nem szűkölködtünk, hiszen az Alsó Háromszéki-, illetve a Barcasági-medencék szépen látszottak a településeikkel együtt.

Hamarosan visszatértünk az autóinkhoz 13 km gyaloglás után (600 m / 14,20). A kirándulás véget ért, de nem a társaság együttléte. Uzonban egy csárdában telepedtünk le, ahol levezetésképpen mindenki elfogyaszthatta étkét-itókáját hangulatos beszélgetés közepette.

Köszönjük Évának a szervezést, mindenkinek a kellemes társaságot. A túra alatt érződött a tenni akarás a Háromszéki EKE berkeiben is, remélem beérik ennek gyümölcse. Van jövőnk!