2018. február 25., vasárnap

Bucsecs-hegység déli része, feb 25

2018 február 25-én vasárnap, magashegyi túrát szerveztünk a háromszéki EKE körében a Bucsecs-hegység déli részére. Igazi téli időjárásban volt részünk egész nap. Sőt egész télen nem volt ilyen szép hótakaró mint most, a fák amúgy roskadoztak a hó súlyától. Egy erdei szakaszon körülbelül 1,2 m-es hóréteget mértünk a túrabottal. Ennek ellenére meglepően könnyen lehetett haladni, persze valami régebbi nyomok mégiscsak segítettek bennünket.

A szinajai vasútállomás mellett gyülekeztünk (800 m / 7,50 h). 15 résztvevő közül voltunk Csíkszeredából, Kézdivásárhelyről, Uzonból, Sepsiszentgyörgyről. Ezen kívül egy stuttgarti német fiatalember is velünk tartott a túrán. A túra ismertetése után hamar megtörtént a bemelegítés, hiszen jónéhány lépcsőt hagytunk magunk mögött a városban. Ezen a szakaszon picivel gyorsabb ritmust tartottunk, amíg kiértünk a városból. Az erdőben jóval visszafogottabb ütemben mentünk, de nem is volt sietségre ok. Régebbi nyomokon haladtunk, nem okozott gondot az előrehaladás.

Felértünk az Alpin-szálló mellé (1400 m / 10,00 – 10,30 h). Sízők tömkelegével találkoztunk. Habár jóval kevesebben voltak, mint a Keresztény-havas lejtőjén. Bementünk a felvonóállomásba, hogy a reggelit épp ne a mínusz 11 fokban fogyasszuk el. Mindezekután folytattuk utunkat felfelé.

A sípályát követtük, majd picit fennebb a téli út ösvényét választottuk, megszabadulva a téli sportok szerelmeseitől. Itt egy régebbi nyomvonalat lehetett követni, de már a  hó vastagsága az 1 métert is meghaladta. Persze ebbe teljesen nem süllyedtünk bele, köszönhetően a régi nyomnak. Az erdőből kiérve muszáj volt követni újból a sípályát. Egyre jobban a szélén mentünk, hogy ne zavarjuk őket. Az utolsó kapaszkodó alatt ismét megszabadultunk a sízőktől, igaz egy jóval meredekebb emelkedőt kellett leküzdenünk. Felértünk a legfelső felvonóállomás mellé és a szomszédságában levő hegyimentők házába tértünk be melegedni, falatozni. Készségesen befogadtak, nagyon jól esett nekünk (2000 m / 12,40 – 13,20 h).

Pihenés után elbúcsúztunk a hegyimentőktől, akik már az ottlétünk alatt is egy riasztásnak tettek eleget. Visszafele ugyanazon az úton jöttünk mint fel. Természetesen jóval könnyebben és gyorsabban. Mindenki jó kedvvel ereszkedett lefele, beszélgetve az épp mellette levő társával. Visszaértünk az Alpin-szálló mellé, majd az erdei ereszkedő sem okozott gondot egyáltalán. Pontosan kiszámított időre érkeztünk vissza Szinaja vasútállomása mellé, ahol autóink vártak (800 m / 15,20 h).

Köszönöm mindenkinek a részvételt, nagyon jó társaság voltatok, kár, hogy ilyhamar vége lett a túrának. De remélem még találkozunk más alkalmakkor is.