2018. május 28., hétfő

Kisbakancs-túra a Csukásban, máj 26

1...2...3 – nem-nem mikrofonpróba, hanem 123-an gyűltünk össze a Vörös-havas lakatra zárt menedékháza előtt, 2018 május 26-án szombaton. A csapatban 51 gyerek kirándult velünk, ezen kívül jelen volt Linda kutyus is. Csodálatos május végi reggelen találkoztunk mindannyian, tökéletes idő ígérkezett a mai napra, amely be is következett. Mivel a szokásos hátvéd-sepregető emberek e túrán nem voltak jelen, igen kezdtem aggódni, hogy most ki fogja vállalni ezt a nagyon nehéz szerepet. Szerencsére Mike Szilveszter és Sánta Zoltán aktív kisbakancsos apukák egyből eleget tettek a kérésnek, amelyet itt egyből meg is köszönök. Résztvevők voltak Csíkszeredából, Kézdivásárhelyről, Brassóból és Sepsiszentgyörgyről. Ezen kívül Magyarországról is megtiszteltek jelenlétükkel.

Valahogy sikerült összeterelni a társaságot és igyekeztem elmondani a kirándulásról szóló bevezetőt. Ezek után indultunk is neki a hegynek (1280 m / 9,40 h). A piros háromszög jelzést követtük a Vörös-havas mellékgerincén. Már induláskor egy meredek emelkedővel volt dolgunk, de reggeli tornaórának tökéletesen megfelelt.  Egy földrengésmérő-állomás mellett kiegyenesedett a terep, itt lehetőség volt bevárni mindenkit. Sajnos innen egy család visszatérni kényszerült, habár útvonalunk ezentúl jóval könnyebbre fordult. A meredek kaptató után nem volt nehéz dolgunk, enyhébb emelkedők tarkították útvonalunkat. Meg is látszott a csapaton, hiszen egyre jobban haladtunk. A Vörös-havas csúcsát megkerülve hamarosan kiértünk a Gropsoarele-csúcs alatti nyeregbe, ahol pihenőt tartottunk (1803 m / 12,00 – 12,40 h). A gerinc alatt csodálatos piros színben virágzott a havasszépe. Igyekezett is mindenki a virágokkal fotózkodni. Találkoztunk az AMC (Asociatia Montana Carpati) néhány önkéntesével, akik jelzésfelujítást végeztek a hegyen. Az időjárás velünk tartott, egyedül a szél zenéje muzsikált erőteljesebben. Nagyon jó kilátásunk volt a szélrózsa minden irányába, mivel a szakadozott felhőplafon magasan helyezkedett el.

Pihenő után indultunk lefele a menedékház irányába. Hosszú kígyózó sorban meneteltünk a gerincen, érdekes lehetett nézni bennünket főleg a menedékház irányából, ahogyan a sok turista közlekedik a hegyen. Elértük a piros sáv főgerinc jelzését, amelyet most már a házig követtünk. Eleinte törpefenyők között haladtunk, majd leértünk az erdőbe, ahol kényelmes ösvényt tapostunk. Megérkeztünk a menedékházhoz szerencsésen és mindenféle különleges probléma nélkül (1595 m / 13,40 – 15,40 h). Sajnos a háznál egyre gyakrabban látni dzsippel érkező kirándulókat, akik érdekes módon túrabotot is hoznak magukkal. Mi megadtuk a módját pihenésünknek, kihasználtuk a jó napsütéses időt. Teljesen elfoglaltuk a menedékház előtti teret. Természetesen a gyerekek a lehető legaktívabban „pihentek”. Fociztak, kergetőztek, frizbiztek tornásztak, röviden mintha egy parkban szervezett kiránduláson vettünk volna részt, nem egy magashegyi túrán. Semmi jelét nem mutatták a fáradtságnak. El is repült egyhamar ez a két óra és csoportkép készítése után indultunk tovább.

Széles, de nagyon meredek erdei úton jöttünk lefele egészen egy bővizű forrásig. Attól egy picivel lennebb elhagytuk a Berii völgyet és a sárga sáv jelzésen egy nagyon kényelmes ösvényen visszamentünk a reggeli kiindulópontunkhoz. Útközben egy jókora szikla mellett mentünk el, ahol a gyerekek jórésze kipróbálta a sziklamászó tehetségüket. Hamarosan visszatértünk a Vörös-havas menedékház mellé, ahol autóink vártak (1280 m / 17,50 h). Nem sikerült mindenkitől elbúcsúzni, mivel néhányan hazaindultak még mielőtt a teljes csapat leért volna. Ezt szeretném ha a jövőben többé nem fordulna elő. „Együtt megyünk együtt jövünk” formában tanultam a természetjárást és ezt mindenkinek be kell tartania, hiszen ez a helyes az utolsókkal szemben.

Na de most nem kell szívre venni a dolgokat, ettől függetlenül nagyon szuper csapattal tölthettük a napot és mindenkinek köszönjük a részvételt. Elnézést kérek azoktól akik reggel kerestek telefonon, sajnos otthon maradt. Még egyszer köszönöm a szép társaságot és várunk mindenkit szeretettel a továbbiakban is.