2019. április 14., vasárnap

Medvehagymaízű Kisbakancs-túra, ápr 13

Borús szombat reggelen gyülekeztünk Feketehalom központjában. 2019 április 13-án tartottuk idei évadunk második kirándulását, amelynek a témája a közkedvelt medvehagyma volt. Gyülekező után még röviden felautóztunk az erdő melletti sétányig, majd a túraismertető után indultunk is a kék háromszög jelzést követve.

Erre a napra borús és enyhén esős időt jósoltak. Természetesen be is következett, szerencsére azonban az eső nagyon megkímélt bennünket és csak a kirándulás után nyitotta meg bővebben égi csatornáit.
Rögtön az indulás után (550 m / 9,40 h) egy kilátóhelyhez értünk, ahonnan a Barcasági medence jó nagy részét be lehetett látni, Feketehalom és Brassó városokkal együtt. A magasabb hegyek felhőkbe voltak burkolózva, de a Baróti-hegység déli része büszkén nyúlott el a felhőplafon alatt.

Enyhe emelkedővel folytattuk utunkat. Nagyon jól haladtunk, sok gyerek szokás szerint elől szedték a lábukat ahogyan csak tudták. Egy tisztásra érve teljesedett ki a csapatunk, néhányan kissé késve érkeztek, de utánunk jöttek az útvonalon. Úgy látszik a medvehagymaillat sokakat vonzott, hiszen 88-an kirándulhattunk e napon, ebből 38 gyerek volt.

Gyakran tartottunk pihenőket, a gyerekek kifújhatták magukat és feltölthették az energiájukat. Még egy enyhe sétaút választott el a medvehagymás tisztásunktól. Nagyon kényelmes promenádon gyalogolhattunk végig és rövidesen már meg is csapott a keresett zöld növény illata. Megbeszéltünk mindenkivel egy adott időpontot, amikor találkozunk és csapatunk elvegyült a tisztás melletti erdőben frissen eső által mosott medvehagymát szedni (850 m / 11,30 – 13,00 h).

Az eső vékonyan szitált, az erdőben azonban annyira nem ért, tehát nem zavart munkánk közben. A hőmérséklet lehetett volna kissé magasabb, a kemény 5-6 fokban már egy félórai vizes medvehagyma szedegetés után szaporán kellett fújni a meleg lehelletet. A munka végeztével alaposan kihűlt a többség keze, de büszkén emelhettük magasba a beszerzett zöld aranyunkat. Az okosabbak kesztyűvel voltak felfegyverkezve, gondolom nekik sokkal kellemesebb élményben volt részük a szedés alatt.

Munkánk után jó lett volna egy közös időtöltés a tisztáson, sajnos az időjárás ezt most nem engedte meg. Csoportképünket egy éppen arra járó szentgyörgyi turista barátaink készítették, nagyon jólesett számomra a velük való találka. Mindezek után indultunk visszafele ugyanazon úton amelyen feljöttünk. Sokkal gyorsabban haladtunk, észrevétlenül telt el az idő és máris autóinknál voltunk (550 m / 14,30 h).

Következett a búcsúzkodás ideje és indulás hazafelé. Néhányan még kihasználva a közeli tisztást, focival töltötték idejüket.

Köszönöm e csodálatos társaság részvételét, szuper élmény volt együtt lenni!