2019. szeptember 29., vasárnap

Kisbakancs-túra a Cecelére, szept 29

2019 szeptember 29-én vasárnap 74-en vettünk részt a kiránduláson, amelyből 34 gyerek volt. A résztvevők között megtisztelt jelenlétével egy nyíregyházi házaspár, ezen kívül egy exotikus személyt is köszönthettünk a csoportunkba, aki Szingapurból volt. A csodálatos őszi nap sokunknak felkeltette az érdeklődést a táj iránt. Habár köztudottan sok medve rejtőzik e vidék erdejeinek mélyében, ez egyáltalán nem folyásolta be a résztvevők kedvét. Vidáman, tele életerővel vágtunk neki a napnak.

A Vár-vendéglő melletti parkolóból indultunk (750 m / 9,15 h). A település utcáján végigmentünk, majd az Ibolya-forrás után komoly kapaszkodó kezdődött fel a vár romjaihoz. A csapat nagyon ügyesen vette az akadályt, a gyerekek is bámulatos erővel gyűrték le a szintkülönbséget. Az erdőben reggel még igen hűvös volt, a vár udvarában a napsütés nagyon jól esett. El is foglaltuk rendesen a várat, amelynek romjai között reggeliztünk (950 m / 10,05 – 10,45 h).

Evés után kék kereszt jelzést követtünk a vár mellékgerincén észak irányban. A terep könnyednek bizonyult, kisebb emelkedők és ereszkedők tarkították az útvonalat. Itt is nagyon jó iramban haladtunk, a gyerekek is kifogyhatatlan energiával rendelkeztek. A Közbércen bevártuk a társaság minden tagját, hiszen egy útkereszteződéshez értünk.

Keletre vettük az irányt a Cecele irányába. Erdőből tisztásra, tisztásról erdőbe vezetett utunk, majd az utolsó emelkedő előtt végre a Cecele kopár tetején találtuk magunkat. Egy nagyon szép rézsikló feküdt pontosan az ösvényben, ezt nagy előszeretettel simogatta meg szerintem mind az összes gyerek, de a felnőttek is. Az izgalmas látvány után leültünk pihenni, enni és a gyerekek játszadozni (1173 m / 12,50 – 14,15 h).

A csúcsról csodálatos látványban volt részünk. Habár a felhők bezavartak főleg a déli irányban, így is sok hegyet tudtunk beazonosítani. A Nagyhagymástól a Csukásig, illetve a Görgényi havasoktól a Persány hegységig minden látszott. Kimaradtak a sziklás magashegyek, amelyek a felhők miatt most nem mutatták magukat.

Pihenés után elkészítettük a csoportképet és indultunk vissza ugyanazon az úton, amelyen feljöttünk. Lefele sok helyen kellett a gyerekekkel szaladni, persze utána be is kellett várjuk a csapat nyugisabb felét. Minden a legnagyobb rendben zajlott, nem történt szerencsére semmiféle baleset, főleg a vártól való meredek ereszkedés alatt sem. Az Ibolya-forrás nagyon finom borvizést megkóstoltuk, majd visszatérve az autókhoz elbúcsúztunk mindenkitől (750 m / 16,45 h).

Köszönöm, hogy ilyen csodás őszi napot tölthettünk együtt a medvék és egyébb állatfajták paradicsomában!