2019. október 21., hétfő

Kisbakancs-túra az Uz Bence menedékháznál, okt 19-20

Nyolcadik évadunk utolsó kirándulását szerveztük 2019 október 19-20 közötti hétvégén. Eseményünk helyszíneként a hargitafürdői Uz Bence-menedékház adott otthont. A kétnapos programban túrák szerepeltek éspedig első nap a Csicsói Hargitára másztunk fel, majd másnap a Kossuth sziklához mentünk el. Az eseményünk teljes időtartama alatt velünk volt - meghívásunknak eleget téve -  Tőke Dénes barátunk, a Csíkszéki EKE oszlopos tagja, a Hargita-hegység kiváló ismerője.

Szombaton délelőtt csodálatos őszi időben gyülekeztünk a menedékház előtt. Érkezés után mindenki elfoglalhatta takaros szobáját, lepakoltunk és készültünk a kirándulásra. Pontosan délben összegyűjtöttük a 62 fős társaságot, amelyből 28 gyerek volt, köszöntve őket megfelelőképpen. Ezután Tőke Dénes egy igazian gyönyörű bemutatót tartott önmagáról, a hegység keletkezéséről, Hargitafürdőről, a menedékházról és az előttünk álló kétnapos tevékenységünkről.

A mondanivalók után indultunk a Csicsói Hargita irányába. A település elhagyása után meredek kapaszkodóval, bő 400 méteres szint leküzdésével értük el a jelátjátszó állomást. Az állomás teherfelvonója alatt mentünk mindvégig, közben jólelérett áfonyákat kóstolhattunk. Felérve egy szélesebb platóra a Bagolykő felé szerettünk volna menni, de a túravezetőnk javaslatára kihagytuk azt, mivel igen sűrű erdőben kellett volna átvágni, veszélyeztetve a gyerekek testi épségét. A Bagolykőt tehát csak szemügyre vehettük és máris indultunk északnak a platón. Jóval könnyebb terepen haladtunk, jóformán szintemelkedés nélkül. Lassan de biztosan elértük a Csicsói Hargita 1759 méteres csúcsát, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt minden irányban. Lábunk alatt a Vargyas-patak eredete és a kráter terült el, majd a hegység legmagasabb pontját a Madarasi Hargitát is szemügyre vettük. Kilátásunk azonban a Görgényi havasig és a Nagyhagymásig volt észak irányban. Keletre a Csíki havasokat, míg délre a Kakukk hegyet, de még a Vargyasi szorost is szépen láttuk. Kissé párás levegő nem engedte rálátásunkat a Déli Kárpátok magashegyeinek bérceire.

Fotózás és pihenés után indultunk vissza a menedékházhoz. Eleinte egy széles ösvényt követtünk, majd egy Dénes által ismert vadcsapáson jutottunk bele a kék sáv jelzésbe. Ez a rövid de vad szakasz nagyon tetszett felnőtteknek és gyerekeknek egyaránt. A jelzett úton problémák nélkül érkeztünk vissza a menedékházhoz, pontosan estebédünk idejére.

Evés közben köszönetképpen egy Kisbakancsos berámázott csoportképet adtunk át szeretett barátunknak, Tőke Dénesnek.

Az evést követően a gyerekek egy része a sötétség ellenére a kinti játszóteret és a labdajátékot választotta, míg mások a menedékház előterében társasjátékokkal voltak elfoglalva. Ezalatt a szülőket egymás közötti beszélgetések és az egyre növekedő jóhangulat jellemezte.

Vasárnap már kora reggel talpon voltunk. Alig pirkadt, már egyesek a reggeli kávéjukat szürcsölgették. A villás reggeli után csoportképet készítettünk a menedékház előtt és indultunk a sétakirándulásunkra. E napra egy rövid és kényelmes útvonalat választottunk a Kossuth sziklához. Végig egy széles úton haladtunk, szintkülönbségek nélkül. A szikla előtt kapaszkodtunk egy keveset amíg a tetejére értünk. Innen is gyönyörű kilátás nyílt minden irányban és jól ráláttunk az előző napi útvonalunkra is. A szikla tetején Dénes barátunk elbúcsúzott tőlünk, mi a többiek maradtunk tovább egy hosszabb időt eltöltve a napos sziklán. A gyerekeknek alkalmuk nyílt játszani a kövekkel, amelyből érdekes házikókat építettek.

Mindezek után visszasétáltunk a menedékházhoz, majd egy kis együtt töltött idő után lassan elbúcsúztunk egymástól és hazajöttünk.

Köszönjük szépen még egyszer Tőke Dénesnek, hogy eleget tett meghívásunknak és szakszerűen végigvezetett bennünket. Köszönjük a menedékház személyzetének a tiszta, meleg szobákat, a nagyon finom házias ételeket és nem utolsó sorban a kedvességet. És köszönöm Nektek minden gyereknek és szülőnek, hogy eljöttetek és együtt lehettünk a két napon. Találkozunk jövőre is a februári vetítésünkön és a márciustól induló kirándulásokon.