2019. november 4., hétfő

Ősszel a Bodoki havason, nov 3

Hatan pattantunk le a bodoki vasútállomásra érkező vonatból (550 m / 7,00 h). Kellemes őszi időnek néztünk elébe, noha kissé felhők borították az eget, de így is szép kilátások reményében indultunk útnak.

Végigmentünk Bodokon, majd a borvíztöltőde előtt a sárga pont jelzésünk elhagyta a macskaköves utat. Megálltunk a pompáló rendszerrel működő borvízforrás mellett, jókorákat szürcsölve belőle. Utunkat egyelőre a völgy mentén folytattuk, a jelzésünk egy ösvénynélküli oldalozást követtetett velünk, amely kellemetlen volt számunkra. Hamarosan azonban  balra tartottunk és egy mellékgerincre másztunk ki. Egyre jobb túraútvonalat kezdtünk követni, amelynek felettébb örvendtünk. A Kincsást jelenleg délről közelítettük meg, majd alulról jobbra kikerülve azt, pontosan a menedékhely mellé érkeztünk (1000 m / 9,10 – 10,00 h).

Meglepetésünkre alig 2 órát gyalogoltunk laza tempóban és máris a Kincsás alatt pihenhettünk. A menedék nagyon szép állapotban van, tiszta belülről és kívülről is a környéke. Beírtuk nevünket a füzetbe, majd visszazártuk az ajtaját. A tűzhelyhez mentünk, ahol hamarosan lehetett sütni a szalonnát vagy a kolbászt. Nagyon jó hangulatban telt az evészetünk, kellemes időben.

Ezekután felkerekedtünk és a Bodoki tetőig meg sem álltunk (1193 m / 10,40 – 11,00 h). Végigpásztáztuk szemeinnkel a tájat, habár felhős idő volt, a plafon magasan húzódott, csodálatos kilátást eredményezve a Kárpátkanyar hegyeire.

Kötelező csúcsfotó után folytattuk utunkat a Henter-mező felé. Kényelmes útszakaszon haladtunk a Bodoki-havas főgerincén. Az elmúlt napok havazásának nyoma jóformán nem maradt. Kedves barátainkkal, ismerősökkel is találkoztunk, akik pontosan fordítva tették meg az utat. Egymás köszöntése után folytattuk utunkat észak irányban. Széles szekérutat követtünk, majd a jelzésünk hirtelen balra, vagyis nyugatnak fordult. Pontosan itt elhagytuk a főgerincet és a Henter mezejének tetejébe mentünk ki (1211 m / 12,10 h).

Túránk legmagasabb pontjáról immár csak lefele vezetett utunk. Hamarosan a Prédikáló-kő (Egrics-kő) szikláját hagytuk magunk mögött, majd egyre lennebb ereszkedve a mellékgerincet is elhagytuk és beereszkedtünk a Száldobos patakába. A vizen átsétálva egy erdőkitermelő úton értük el a műútat, majd azt keresztezve a vasúthoz gyalogoltunk, amely mentén a közeli Málnásfürdőn találtuk magunkat (600 m / 14,00 h). A vonat érkezéséig megérdemelt itallal, rágcsálnivalóval töltöttük időnket.

Köszönjük Fekete Mihálynak a szép túrát és mindenkinek a csodálatos társaságot!