2020. január 18., szombat

Kirándulás a kék körúton, jan 18

Az Erdélyi Kárpát Egyesület háromszéki osztályának hagyományos kirándulásáról van szó, amelyet Dukrét Lajos bácsi szervez évek óta Sepsiszentgyörgy környékének erdejében. Jelenleg is a kék pont jelzéssel ellátott körútat jártuk le, egy igen jó hangulatú szalonnasütéssel fűszerezve.

2020 január 18-án szombaton reggel 9 órakor gyülekeztünk a városunk stadionja előtt. Gyönyörűszép időjárás ígérkezett e napra, ennek köszönhetően 48 személy sereglett ki a találkahelyre. Társaságunk hangulatát – de főleg a gyerekekét – fokozta a 6 kedvesebbnél kedvesebb kutyus is. Gyülekező után el is indultunk a Vadász utcán felfele.

Túravezetőnk az Örkő tetejére kalauzolt fel, ahonnan csodálatos kilátás nyílt észak irányban a Bodoki-havas felé. A történelmi Magyarország ezer éves fennálásának alkalmával ültetett erdőben folytattuk utunkat, majd ezután hatalmas cserefák között közelítettük meg a Bíróné-puszta felső sarkát. Egy kis kerülővel a gyérített erdőben leereszkedtünk a Honvéd kúthoz is, ahol egy rövid pihenő erejéig álltunk meg.

Itt a völgy mélyében elég hideg idő fogadott, a gyaloglástól felmelegedett végtagjaink hamarosan a naposabb területekre kívánkoztak. A forrástól a Kölcze-puszta felé  terveztük az elkövetkező útszakaszt, a Tetves kutat érintve. Egy elkerített magánterületet kellett megkerülnünk, szerencsére a befagyott patak könnyű átszelést biztosított. Egy rövid kapaszkodót leküzdve ismét kényelmes erdei utat követtünk. A Tetves-kút befagyott forrása felett mentünk el és rövidesen a Kölcze pusztára érkeztünk, nem sokkal a déli harangszó után.

Kirándulásunk fontos célpontja volt e tisztás, hiszen itt terveztük a nagyobb pihenőnket. Tüzet gyújtottunk és előkerültek a finomabbnál finomabb falatok. Szalonna, kolbász, hús, zöldség, de még alma is került a nyársak végére. Bő másfél óra pillanatok alatt repült el a szikrázó napsütésnek és a nagyon jókedvű társaságnak köszönhetően. A gyerekek mindezalatt a kutyusokkal voltak elfoglalva, igazi élő játszóteret varázsoltak ezek a csodálatos okos négylábúak.

A tisztásról a Papp-kút irányába ereszkedtünk be. A forrás egy elvezetett csövön keresztül folyik be egyenesen a Szemerja-patak völgyébe, örömmel tapasztaltuk a bő hozamát, hiszen máskor jóval vékonyabb erecske folydogált kifelé. Kiértünk az erdőből és a patak völgyében Alsó Szemerjára mentünk be, ez kirándulásunk végét is jelentette egyben.

Családunk nevében köszönjük szépen Dukrét Lajos bácsinak a kirándulás megszervezését és mindenkinek a szuper társaságot!