2021. január 23., szombat

Kék körút kirándulás, jan 23

29-en gyűltünk össze a sepsiszentgyörgyi stadion előtt, 2021 január 23-án délelőtt 9 órakor. Dukrét Lajos bácsi hagyományos kirándulására készültünk, amelyet igazi jó szívvel és kitartással szervez mindjárt 30 éve, egyesületünk égisze alatt. A Vadász utcán indultunk ki a városból, majd a milleniumi erdőben az Örkő-nyaka felé vettük az utunkat. Kiérve a kőbánya élére, szép kilátás nyílt a Bodoki havasokra és a Baróti hegységre, illetve egész északon a Nagy Csomád tömbjére. Alattunk a város északi részét még vékony ködfátyol borította, mintha most ebben a kései órában ébredezett volna.

Továbbálltunk és a kék pont turistajelzést követtük. Különben innen kapta elnevezését a kirándulás, hiszen körút formájában az előbb említett jelzésen járjuk a városunk környékének erdejét. Lassú iramban haladtunk, volt időnk bámészkodni a havas tájban és a velünk tartó néhány gyerek is nagyon jól tudták tartani a lépést. Végigmentünk a Bíróné pusztán, majd egy olyan szakaszon haladtunk, ahol nemrég még erdő volt. Idővel ismét erdővel borított terület lesz, de erre jó sokat várnunk kell. Egy meredek ereszkedő eredményeképpen a Honvéd kútnál pihentünk meg és picit falatoztunk.

A Kölcze-puszta irányába indultunk a pihenésünket követően. Átmentünk a Csiklon patakon és egy gyönyörű erdőben folytattuk utunkat. Megálltunk a Tetves kútnál vizet kóstolni. Eközben szarvas- és őznyomokat figyelhettünk meg, de a figyelmesebbek medvenyomot is tanulmányozhattak. Rövid és kényelmes útszakasz után elérjük a Kölcze pusztán található útkereszteződést, ahol egy nagyobb pihenőt iktattunk be. A gyerekek félrevonultak játszani, hóembereket építeni. A társaság többi része előszedte az alamizsnáját és a készülő tűz körül majszolgatta azt. A hó alól kiszedett fa elég lassan gyulladt be, de a végére nagyon jó szén sikeredett. Mindenki megsüthette az otthonról hozott finomságait és még a forralt bornak is maradt helye. Az utóbbit Lajos bácsi igen nagy szakszerűséggel végezi.

Mindenki nagyon jól érezte magát, de eljött az indulás ideje. A Papp kútja árok szélén ereszkedtünk be Régi Szemerjára. A forrás környékén még találkoztunk egy jóbarátunkkal, így a végére 30-ra bővült a csapatunk. A Szemerja-patak mellett sétálva értük el a várost, ahol elbúcsúztunk egymástól, egy kellemes és jóhangulatú kirándulást követően.

Köszönjük szépen Lajos bácsinak ilyen sok időn keresztül a fáradhatatlan túraszervezést és köszönet a jókedvű társaságnak, hiszen mindig egy öröm Veletek lenni.