2021. január 31., vasárnap

Szánkós Kisbakancs-túra a Dihám menedékházhoz, jan 30

Az idei év első kirándulását szánkózással kötöttük össze. A Bucsecs-hegység északi részén levő lábánál, a Dihám menedékháznál töltöttük el időnket. 2021 január 30-án szombaton összesen 109-en gyűltünk össze a Csurgóknál (La Șipote) elnevezésű helyen, ebből 48 gyerek volt. Nagyon kellemes időjárás jellemezte az egész napot, túl hideg-, illetve túl meleg sem volt, pontosan ideális egy ilyen kaliberű kiránduláshoz.

Már az autók elhelyezése egy kis művészetet igényelt, hiszen a nagy hóban eléggé megcsappant a parkolóhelyek száma. Ezért többnyire az erdei út mellé tudtuk leállítani a járgányokat. Szerencsésen megérkezett mindenki, tehát indulhattunk túrázni a szánkókkal. Kisebb, nagyobb, fából, vasból, műanyagból....nagyon nagy volt a szánkók felhozatala a túrán. A piros pont jelzésen indultunk, nagy hóban. Az ösvény nem teljesen volt kitaposva, de a csapat elvonulása után már csúszóssá is vált. Nem volt könnyű a szánkókkal való túrázás, hiszen a vizes mély hóban nehezen lehetett húzni főleg felfelé. Kiértünk a Barcarozsnyoról felfele vezető útra, ahol pontosan előttünk egy hernyótalpas gépezet ment fel a menedékházhoz. Ez egy nagyon széles utat nyomott előttünk, így egy csapásra leegyszerűsödött az előrehaladásunk nehézségi fokozata. Ezen a széles, immár kitaposott erdei úton mentünk fel a menedékházig.

Még a déli harangszó előtt felértünk az 1350 méter magasan levő Dihám menedékházhoz. Megérkezésünk alkalmával még a Nap is kisütött és csodálatos tájkép varázsolódott elénk a Nagy Buksojról, a Sárkány gerincről és a Molnár-gerinc tűhegyes fogairól. Teljesen elfoglaltuk a menedékház előtti teret, birtokba vettük az elkövetkező három és fél órára a tágas területet. Ez idő alatt többféle aktivitás is zajlott. Éspedig a szánkózás mellett volt hóvár készítés, hóember építés, hintázás és iglu építés. Az utóbbi nagyon különlegességnek számított, hiszen különleges tudást igényel. Ezekbe az aktivitásokba nemcsak a gyerekek vettek részt, hanem ugyanúgy a felnőttek is. A szánkók egy idő után remekül csúsztak a hosszú domboldalon, ahol egy vékonyka ösvényből szélessávú szánkópálya alakult ki. Gyerekek, felnőttek felhőtlenül szórakoztak. Bent a menedékházban nem alakult ki tolongás, hiszen szerre mentünk be oda, így hosszadalmas sorbanállással sem számolhattunk.

Visszaindulásunk előtt csoportképet készítettünk, hátunk mögött a Nagy Buksoj hatalmas tömbjével. Lefele való utunk sokkal gyorsabban ment a szánkóknak köszönhetően. Most már a jól kitaposott úton sebesen csúsztunk lefelé. Vizesen, elfáradva, de boldogan érkeztünk vissza az autóinkhoz, ahová késő délutánra értünk.

Köszönöm a bátor szánkós csapatnak a részvételt, nagyon szuper napot zárhattunk együtt, teli élményekkel, kalandokkal, mosolygós arcokkal.