2021. május 24., hétfő

VIII. Kisbakancs-minitábor a Negoj-menedékház környékén, május 22-23

2021 május 22-23 között került megrendezésre nyolcadik alkalommal a minitáborunk, amelynek ezúttal a Fogarasi-havasok adtak otthont. 106 résztvevő – ebből 42 gyerek – töltötte be a felújított menedékház takaros szobáit, ugyanakkor a mi csapatunk által teljes mértékben elfoglaltuk az épület környékét.

Szombaton reggel a Felső porumbáki Agyagvárnál találkoztunk mindannyian. Autóinkat megkímélve 16 tonnás teherautóval és traktor által vontatott utánfutóval mentünk fel az erdőkitermelő út végéhez. A teherautózás hatalmas élmény volt a gyerekek és a szülők számára is. Ezen a helyen köszöntöttem a résztvevőket, majd indultunk gyönyörű időben a menedékház irányába. Kényelmes, többnyire szerpentines utat követtünk a fenyőerdőben és 3 órai gyaloglás után az 1550 méter magasan található menedékház előtt találtuk magunkat.

A menedékházat az utóbbi hónapokban ujították fel, befödött teraszt építettek, leszigetelték, a szobákban új matracokra cserélték a régieket. Igaz, az árakat is megemelték, egyik legdrágább menedékház lett az országban.

Délután egy túrára indultunk a Negoj nyugati katlana felé. Kis vashidakon keltünk át utunk során, de sajnos a hó is megjelent amely veszélyessé tette az előrehaladást főleg a gyerekek számára. Néhány meredek hólejtőt átvágtunk, de jobbnak láttam a visszafordulást, hiszen a további szakaszon sem javult a helyzet. Ez a rövid kirándulás is hatalmas élmény volt sokunk számára.

Kora este értünk vissza a menedékházhoz, a Nap még bőven fent volt az égbolton. El lehetett lazulni, beszélgetni, a gyerekek játszodoztak a környéken, teljesen birtokukba véve az erdőt. Sötétedésre a menedékház lemezlovasa (igen, ilyen is van) fergeteges zenés bulit tartott. Habár ez nem magashegyhez illő tevékenység, be kell vallanunk, hogy fenomenálisan jólesett táncolni, szökdösni a különböző zenefajokra. Késő este volt amire mindenki ágyba bújt.

Vasárnap reggel korán felkeltünk. Kényelmes matracokon eltöltött éjszaka után eljött a reggeli ideje. A délelőtt szintén a ház környékén telt el, majd csoportképet készítettünk. Elbúcsúztunk a menedékház tulajdonosától, megköszönve a ránk fordított időt. Lefele betértünk a Serbota vízeséshez, amelynek hatalmas zuhataga lenyűgözött bennünket. Visszatérve az erdőkitermelő úthoz még várnunk kellett a teherautó érkezéséig. A gyerekek nem unatkoztak, patakban, sziklákon találták meg a játékszereiket. Ismét egy élménydús teherautózás következett, ahol egyfolytában a fák ágai “fésülték” a hajunkat.

Saját autóinkkal még ellátogattunk az Agyagvárhoz, megnéztük az érdekes módon épített házakat, sajnos csak kívülről. Itt búcsúztunk el mindannyian egymástól, pontot téve ezáltal egy nagyon szuper hétvégére.

Köszönöm, hogy eljöttetek, együtt kirándulhattunk, táncolhattunk, szórakozhattunk. Csodálatos emberek vagytok!