2021. május 3., hétfő

Medvehagymaízű Kisbakancs-túra, máj 1

Kisbakancs-túrák 10. éves szakaszában rekordrészvételű csapattal kirándultunk 2021 május 1-én a Predeál környéki hegységekbe. Összesen 251-en jelentünk meg a “ Csorgók” elnevezésű helyen, ebből 115 gyerek volt. A nap első felét borongós idő jellemezte, néhány csepp áldás is került a csapatunkra, de délután kisütött a Nap, bőven ontva ránk meleg sugarait.

Széles erdei úton indultunk felfele, hatalmas csapatként a medvehagymalelőhely felé. Az óriási számú résztvevőkkel lassan, de folyamatosan meneteltünk előre. Nagyjából 1 km-es sor alakulhatott ki a legelől haladó és a sort záró személyek között. Menetközben volt amit bámulni, hiszen rengeteg krókuszok között haladtunk, továbbá gyönyörűen mutatta magát a Nagy Buksoj csúcsa, és a Molnár-gerinc fogazott éle. Hamarosan a hó is megjelent, habár az utunkon nem kellett beletaposnunk.

A Baiului nyeregben mindenkit bevártunk, reggeliztünk és összegyűjtöttük a csapat nagyrészét, hiszen különleges eseményre került sor. Fekete Ábel 9. éves szülinapját ünnepelte, ezért megilletődve hallgatta a “Boldog születésnapot” c. dalt a köréje összegyűlt túratársaitól, barátaitól. Köszönetképpen édességgel kínálta meg a jelenlevőket.

Mindezekután bementünk a közeli erdőbe, medvehagyma után kutatni. Mivel a tél eléggé későre tervezte “elutazását”, ezért csak kis mennyiségben találtunk a finom zöld növényből. Szerencsére épp annyi volt, hogy kóstolónak lehetett szedni. De ezzel is megelégedtünk.

A medvehagyma után visszatértünk a nyeregbe és folytattuk utunkat a közelben levő Dihám menedékházhoz. A hó olvadása miatt helyenként sáros volt az út, amely mellett akár méteres hótorlaszok is voltak. A menedékházhoz való érkezés előtt vizes hóban csúszkáltunk lefele, a gyerekek tetőtől-talpig csuromvizesek lettek. A menedékházhoz érve enyhén csepegett az eső, de hamarosan elállt és kisütött a Nap, mindenki nagy örömére.

Több mint egy órai szünetet tartottunk, ezalatt a gyerekek kihasználták a menedékház udvarán még található havat, illetve a kis hinta sem állt haszontalan az ittlétünk alatt. A felnőttek kihasználták a jó időt, napfürdőt vettek, vagy épp társalogtak – akár barátságot kötöttek – más túratársakkal.

Délután elindultunk lefele a jólismert úton. Energiával – na meg a Nap sugaraitól feltöltődve, nagyon gyorsan haladtunk lefele. A hosszú tisztást teljesen elfoglalta a csapatunk, felemelő érzés látni ennyi felnőttet, gyereket és tudni, hogy mindannyian együtt vagyunk. Az útszakasz utolsó része az erdőben sáros volt, sőt egy patakon is át kellett gázolnunk, a partján bokáig érő sárban. Na de ezt az akadályt főleg a gyerekek inkább szórakozásnak vették. Szerencsésen mindannyian visszatértünk az autóinkhoz és búcsúzás után szerre indultunk hazafelé.

Ebben a hatalmas csapatban minden korosztály kivette a részét. A két legkisebb résztvevő, a 4-4 hónapos Anna meg Regő és egy másik 6 hónapos baba (elnézést nem jegyeztem meg a nevét) csodálatosan bírták a túrát. Köszönettel tartozom a hátvédeknek akik nélkül ezt a kirándulást nem lehetett volna megtartani: Csia Kinga és Csia Kata, Kovács Gábor, Regman Dávid. Az utóbbinak szintén köszönöm, hogy megmutatta a medvehagymalelő helyet, számunkra bővítve ezáltal a hasonló területek sokaságát. És köszönöm mindannyiatoknak a részvételt, az érdeklődést a kirándulásaink iránt, fejlesztve ezáltal a társasági élményeket amely nagyon hiányzik a jelenlegi időkben. Csodálatosak vagytok!