2023. január 21., szombat

Kék körút, jan 21

Ismét egy tavaszias hangulatú kirándulásban volt részünk január 21-én, Sepsiszentgyörgy környékének erdejében. Dukrét Lajos által szervezett hagyományos kék körút túrán 30-an vettünk részt, ebből közel negyede Csíkszéki EKE-tag volt. Az Örkő tetejéről gyönyörű kilátásban volt részünk az éjjel kissé behavazott Bodoki havasokról, de még a távoli Lakócát és Zernye-havast is tökéletesen lehetett fényképezni. A Bíróné-puszta után egyre jobban benőtt cserjék között gyalogoltunk sáros ösvényen, majd beereszkedtünk a Honvéd kúthoz, amelyből jelenleg nem folyik víz. Pihenő után a Tetves-kút érintésével jutottunk fel a Kölcze pusztára, útközben megtudtuk túravezetőnktől, hogy a Csiklon-patak völgyében az 50-es években szenet próbáltak bányászni, nem sok sikerrel. A tisztáson sok-sok finomságot sütöttünk, jól éreztük magunkat a verőfényes napsütésben, azután a társaság egy része besétált Alsó Szemerjára, mások visszatértek a reggeli kiindulóponthoz. Köszönjük a lehetőséget a túravezetőnek a túrán való részvételért. Friss erdei levegőtől felfrissülve érkeztünk haza, a gyerekek is kihancúrozhatták magukat a Természet játszóterén. Néhányan már holnap készülünk vissza kedvenc időtöltésünkhöz, a természetjáráshoz.