2023. június 12., hétfő

Csíkcsicsói vártúra, jún 11

2023 június 11-én vasárnap Jártó Gábor szervezésében a csíkcsicsói-vár sziklájához jutottunk el. A 80 km-es autózást követően – Csibából kimenve – járgányainkat az erdő szélén hagytuk, ahonnan indult kimondottan a túraútvonalunk. 13-an gyűltünk össze a Hargita lábánál. A Hargitafürdő felé vezető kék pont turistajelzést követtük. Utunk során két kőbányát is meglátogattunk, ugyanakkor egy szép kilátóhelyen gyönyörködtünk a varázslatos tájban. Túravezetőnk elmagyarázta a látnivalókat a felcsíki medencéből és a környező hegyekről.

Kényelmes erdei út vezetett fel egészen a bányászházig, amely a múltban jobb időket is megélt. Túránk útvonala eddig vezetett fel, majd megfordulva a Béta-patak völgyében folytattuk lefele utunkat. Hangos dörgések hallattszottak a magaslatok felől, de szerencsére az eső minket kikerült. Különben nagy szerencsénk volt az időjárással, hiszen kellemes idő jellemezte az egész túranapot. Az előrejelzések szerint nyári záporokra számíthattunk, de ezek nem jöttek be.

Szintén egy kényelmes erdei úton ereszkedtünk lefele, kereszteztük a patakot, majd egy épülőfélbe levő ház mellett pihentünk. Minden pihenés alatt sokan gyűjtögették a fenyőrügyeket és a kakukkfüvet, amelyből rengeteget lehetett találni. Kiérve az erdőből, balra elhagytuk a Béta-patak völgyét és egy rövid emelkedőt követően, hamarosan megérkeztünk a túraútvonalunk végállomására. Itt megköszöntük Jártó Gábornak a kellemes időtöltést és hazautaztunk. Lefele autózva elbúcsúztunk a Nagyhagymás különleges látványától.