2013. október 14., hétfő

Őszi kirándulás a Nagykőhavason, okt 13

Habár ezelőtt alig egy héttel hó födte a nagykőhavasi tájat, most vasárnapra ez mind elolvadt és kellemes őszi kirándulásban lehetett részünk. Az időjárás mindvégig velünk tartott, az előrejelzések biztatóak voltak, így semmi okunk nem volt az otthonmaradásra.

Kedves marosvásárhelyi családbarátainkkal együtt indultunk A Malomdomboktól (670 m / 9,20 h). A Sipoly-völgyet követtük a Hétlétra vízesésig. Gyerekeink a hátizsákokban már az indulást követően figyelgették egymást. A Hétlétra vízesésnél figyelmeztető táblákat találtunk, hogy még nincs megnyitva a nagyközönség előtt a szoros a munkálatok miatt. Amíg a társaink megpihentek a szoros előtt, én addig leellenőriztem annak lejárhatóságát (1000 m / 10,20 – 11,10 h).  A felújított létrákon gondok nélkül át lehet menni, ezt tettük mi is. A gyerekek egyáltalán nem féltek a nagy víz zúgásától, sőt igenis élvezték.

A vízesés után meredek kapaszkodó következett egészen az EKE menedékházig. Néhány pihenőt közbeiktatva az utunk során problémák nélkül értünk ki a ház előtti platóra. (1630 m / 12,50 – 15,00 h). Itt időt szakítottunk a hosszabb pihenésre és gondoltunk a gyerekekre is, hogy végre kimozdulhassanak a hátizsákból és kedvükre hancúrozzák magukat a ház előtti hatalmas téren. Ígyhát volt a házban evés-ivás, majd odakint szamarakkal, kutyákkal barátkoztunk. A két kicsi – Péterke és Uzonka – vakondtúrást túrtak, hempergőztek a fűben, szemmel láthatóan jól érezték magukat és össze is barátkoztak.

Aztán következett az indulás pillanata, hiszen haza is kellett jönni. A kiruccanás megtette hatását, a családi úton lefele a két kisgyerek, hátizsákokban álomba merülve pihenték ki az aktív nap fáradalmait.