2013. október 28., hétfő

Babatúra a Bodoki tetőre, okt 26

Gyönyörűszép őszi napban volt része mindazoknak a 31 résztvevőnek, akik szombaton úgy döntöttek, hogy eljönnek a Bodoki havasokba. A málnási találkozást követően indultunk a kék pont jelzéssel ellátott ösvényen (580 m / 9,20 h). Már az indulásnál egy izgalmasabb pillanat következett, vagyis a patakon való átkelés. Persze ez nem okozott poblémát. Aztán bemelegítőnek megtette a hatását a Herecz-vára felé meredek kapaszkodó. A  12 gyerek azonban friss erőben voltak a teljes energiájukat bevetve hősiesen kimászták ezt az akadályt is. Azonban ne felejtsem el a velünk tartó Linda kutyus rendkívüli munkáját, hiszen neki is köszönhető a gyerekek szórakoztatása, ezáltal feledve a fáradtságot.

A vártetőn megálltunk egy hosszabb pihenőre, majd innen a Hintók útját követtük a gerincen a Kincsás felé. E hosszabb útszakaszon igazi őszi erdei tájkép fogadott. A Nap besütött a kopaszodó fák közé, mi pedig a száraz avart rugdostuk felfele, közben szívtuk a kellemes specifikus erdei illatot. Lassan haladtunk mindenkit bevárva, ezalatt Linda kutyus tette a dolgát a gyerekekkel szórakozva.

A Kincsás-vár alá érve ismét egy hosszabb pihenő következett. Itt már előttünk állt a kirándulásunk célpontja, a Bodoki-tető. Néhányan felkapaszkodtunk a felettünk levő vártetőre, a többiek addig pihentek. Aztán a Zoltán kútja felé vettük az irányt, ahol víztartalékjainkat feltöltöttük. A vályúkban való gyerekes pancsolás után egy utolsó erőfeszítéssel kimásztunk a Bodoki tetőre (1193 m / 13,40 – 15,30 h).

A tetőről gyönyörű kilátásban volt részünk főleg a lábunk előtt elterülő Alsó Háromszéki medencére és észak felé a Kakukk-hegy irányába. A Kárpátkanyar hegyei és a déli magashegyek is látszottak, már amennyire megengedte az enyhén párás levegő. A hosszabb pihenő alatt szalonnát és kolbászt is sütöttünk, a gyerekek zöme jól kihancúrozta magát. A tetőről majd néhány társunktól elbúcsúztunk, mivel hamarabb haza akartak érni. Mi még kifeküdtünk és élveztük az őszi napsugarak kényeztetését.

Eljött a lefele indulás ideje is. Most már sokkal gyorsabban haladtunk, a gravitáció megtette a hatását. A Hintók útján levő avart jól feltúrtuk, nagyon jó kedvűen ereszkedtünk lefele. A legélvezetesebb a gyerekek számára azonban a Herecz vártól lefele való legurulás volt. Szó szerint lehet értelmezni, hiszen a több mint 100 m-es meredek szintkülönbséget sikítozva, nagy ricsajjal gurulták végig az avarban. Amúgy csengett az erdő. Ilyen körülmények között érkeztünk vissza autóinkhoz és búcsúztunk egymástól (580 m / 18,00 h).

Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a kiránduláson való részvételt és szeretettel várunk mindenkit az elkövetkezőkben.