2016. április 4., hétfő

Kisbakancs-túra a Cenkre, ápr 3

Kimondottan szerencsés választás volt elhalasztani kirándulásunkat a többnyire rossz időjárással bővelkedő márciusról, április 3-ra, vasárnapra. Ezen a napon olyan időjárás volt jellemző, ahogyan szokták mondani – „álmodni sem lehetett volna szebbet”. Ennek meg is termett a gyümölcse, hiszen délelőtt 10 óra környékén, amúgy özönlöttek a Kovászna megyei autók a Cenk sétányára. Ekkorra 113-an gyűltünk össze, majd egy család nagyobb késéssel érkezett, de utánunk jött, így a teljes létszám 116 személy volt, ebből 51 gyerek.

A felső sétányon indultunk, hosszú sorban a sárga háromszög jelzésen a Gabonyi-lépcsők felé. Meglepően jól haladtunk, igaz, amire a lépcsőkhöz értünk, a társaság egy kisebb része leszakadt. Sebaj, bevártunk mindenkit, majd a sziklalépcsők leküzdése következett, ahol a gyerekek nagyon jól teljesítettek. A lépcsők utáni kis tisztást szinte teljes mértékben elfoglalta csapatunk, egy megérdemelet hosszabb déli pihenőt iktattunk be. Szép rálátásunk volt az alattunk elterülő Rakodó- és Noa negyedre, Négyfalura, a Keresztény- és Nagykőhavasra, de még a Csukásra is. A pihenő alatt természetesen a gyerekek nagyrésze hancúrozást és a fára mászást választották.

Indultunk tovább már jóval könnyebb terepen, kellemes erdőben. Hamarosan a felvonó felső állomása mellett voltunk, innen kimentünk a „Brassó” felirathoz, majd a Cenk-csúcsára. Csodálatos kilátásban volt részünk az Óvárosra és nemcsak.

Miután beteltünk a látnivalóval leereszkedtünk a Cenk-nyeregbe, ahol ismét egy jó másfél órás pihenőt tartottunk, természetesen azért, hogy a gyerekek tudjanak játszadozni. Ki is használták rendesen ezt az időt. Indulás előtt csoportképet is sikerült készítenünk, pedig eredetileg le is mondtam erről, hiszen a nagy társaságot nehéz összeszedni. Köszönet érte Mesinek, hogy rávett a csoportkép elkészítésére, természetesen megígérte segítségét az emberek csoportba való összehívásában.

Vissza a kék sávval jelölt Lovagok-útján jöttünk. Problémák nélkül, egy-két kis esést begyűjtött néhány gyerek, de ez normális. Visszatérve a Cenk alatti sétányra elbúcsúztunk és véget vetettünk egy igazán szép napnak.

Köszönet minden gyereknek és szülőnek, hogy ilyen nagy számban együtt lehettünk. Ezen kívül köszönöm Melkuhn Andrea Gizellának, hogy elvállalta a leghátulsó ember szerepet. Köszönöm Máthé Emesének és a kis Bartha Rózának és szüleinek, hogy segítettek Uzonkával amikor én a csoport irányításával voltam elfoglalva. Méder Mesi neked már megköszöntem fennebb... :)