2016. május 24., kedd

Kisbakancs-túra Predeál környékén, máj 22

2016 május 22-én vasárnap zajlott le az idei harmadik kirándulásunk. Az előző napok esős időjárásai után nagyon szerencséseknek mondhatjuk magunkat, hiszen az egész kirándulást megúsztuk eső nélkül.

80 személy, ebből 36 gyerek gyűlt össze a predeáli vasútállomás mellett, ahonnan a nevek feljegyzése után indultunk (1000 m / 9,20 h). A város főútján haladtunk, majd a Clabucet sípálya aljáig mentünk, ahol felzárkózott a társaság. Kezdődött a komolyabb emelkedő. A sípálya alsó része aránylag könnyedén volt leküzdhető, habár az éjszakai eső igencsak megáztatta a terepet. Bemegyünk az erdőbe, itt már kényelmes ösvényen haladunk mindaddig amíg elérjük a sípálya felső szakaszát. A meredek emelkedő előtt jól megpihenünk. Aztán nekirugaszkodunk a sípályának és több megállással, de nagyon kitartóan haladva megérkezünk a felvonó felső állomásához (1450 m / 11,30 – 12,30 h). Itt beiktattunk egy hosszabb jólmegérdemelt pihenőt. Falatozás közben bámulhattuk a csodálatos Bucsecs hegységet és távolban a Királykőt. Szomszédságunkban volt a Keresztény-, illetve a Nagykőhavas. Természetesen a gyerekek zömének a pihenés egyenlő volt a szaladgálással, játszódással.

Tovább indultunk a Susai felé. A Kakas sípályán egy nagyon meredek ereszkedőben volt részünk, majd később kényelmes gerincúton haladtunk tovább az erdőben. Elérkeztünk a határkőhöz, amely valamikor Magyarország és Románia határát képezte, majd kiérünk az erdei útra. Mi tovább megyünk a jelzett ösvényen és egy kis kapaszkodó után megérkezünk a felújított Susai menedékházhoz (1450 m / 14,45 – 16,15 h). Míg a gyerekek kijátszhatták magukat, addig a szülők lazulhattak egy kicsit a ház előtti téren. Az időjárás épp megfelelő volt, az erős napsütés is megszűnt.

A csoportkép készítés után elindulunk lefele Predeál irányába. A kényelmes úton jobban lehetett haladni, de ahogyan elértük a város szélét sok gyereken látszott a fáradtság jele. Nahát ez is volt a célja a kirándulásnak. A városban lementünk a hosszú útszakaszon egészen egy játszótérig, amelyet ki lehetett próbálni (1000 m/ 18,30 h). Innen már egy-két lépés volt a járművekig, amelyek a hazafele utazást biztosították.

Köszönöm a két Zoltánnak akik segítettek a babakocsit felhúzni a sípályán, Csillának aki sokszor foglalkozott gyerekeinkkel amíg a társaságra és útvonalra kellett figyelnünk, Rózának és családjának akik kibírták a napot Uzonkával, Palikának aki hűségésen vállalta a sereghajtó szerepet és nem utolsó sorban Mindenkinek akik részt vettek e csodálatos szép napon és együtt lehettünk.