2018. augusztus 12., vasárnap

Kettesben a Stan völgyében, aug 11

8. házassági évfordulónk alkalmával a nagyon érdekes Stan völgyébe kirándultunk Melindával. Mivel egyikünk sem járt eddig arrafelé és sok szépet hallottunk róla, így könnyen ráesett a választás. Ez a völgy a Fogarasi-havasok gerincétől jóval délre esik, a Vidraru-gyűjtőtó közelében. Jóformán a Frunții hegységhez tartozik. Sepsiszentgyörgyről utazással együtt egy nap is elég a bejáráshoz, de ha két napra tervezünk, akkor érdemes összekötni egy Fogaras túrával is.

Menetirányként a Törcsvári szoros – Câmpulung Muscel – Curtea de Argeș – Stan-völgy bejárata útvonalat választottuk. A 187 km-es útszakasz gyönyörű helyeken vezet át, sajnos sofőrként nemigazán tudtam élvezni a tájat a gödrök miatt. Câmpulung környékén szilvától és almától roskadozó fák mellett mentünk el, természetesen meg is kóstoltuk a még nem teljesen érett gyümölcsöket. A transzfogarasi úton javult az aszfaltminőség, de így is 4 órába telt mire a célunkhoz elértünk. Egy kis tábla mutatja a völgy bejáratát, autónkat leparkoltuk a többi mellé az út szélére.

Délelőtt fél 11 körül indultunk a gyalogtúránkra. A sok autó jelenléte egyből arra mutatott, hogy sok emberrel fogunk találkozni utunk során. Kellemes meglepetésünkre azonban nem így volt. Hosszabb szakaszokon nem találkoztunk senkivel, élvezhettük a patak csobogását. Ez egy létrákkal, vaslépcsőkkel kiépített völgy, így jelentősen megkönnyebbül az előrehaladás. Különösen nyári melegekben ajánlott, hiszen árnyékos-patakos térségben túrázunk. Nekünk két és fél órába telt, amíg végigsétáltunk a völgyön és kimásztunk az Apáca tisztásra (Poiana Călugăriței). További másfél óra szükségeltetett lejönni a Vidraru gyűjtőtóhoz, eleinte erdei ösvényen, majd egy erdőkitermelő úton. Az utóbbin pontosan egy bicikliversenyt szerveztek, úgyhogy élvezhettük a mellettünk elsuhanó versenyzőket. Gyalogtúránk utolsó szakasza a Vidraru-gyűjtőtó mellett kanyargózott, csodálatos kilátásban volt részünk a hatalmas víztükörre és a környék hegyeire. Megérkeztünk a gáthoz, ahol nyári szombati naphoz illően viszonylag nagy tömeg volt. Észrevettük a sétahajókázás lehetőségét és ki is használtuk ezt a számunkra nem mindennapos tevékenységet. Latino zene kíséretében egy bő fél órát hajókáztunk a vizen, különleges élmény volt számunkra. Hiányoltunk egy helyismertetőt a sétahajó hangfalaiból, de meg kellett elégednünk a zenével. Ha még lett volna lehetőség egy koktélt is szürcsölgetni, igazi ibizai hangulatot varázsolt volna nekünk a kapitány. Mindezekután visszasétáltunk két kilométert azt autónkhoz és indultunk hazafele.

A Bâlea-tó irányába autóztunk. Viszonylag jó minőségű aszfalton jól lehetett haladni. De csak addig amíg utolértük a kígyózó sor végét. Itt aztán volt idő csodálni a Fogarasi-havasok meredek oldalait, égbe szökő csúcsait, hiszen a tó előtti 4 kilométert percre pontosan 2 óra alatt tettük meg. Fent a tónál hatalmas zsúfoltság, nekünk nem volt számításba megállni, úgyhogy ereszkedtünk is le a hegyről. Tovább problémák nélkül jöttünk és szerencsésen 6 óra hazaértünk a 212 km-es szakasz után.

A napi mérleg: 10 óra autózás, 4 óra túrázás, fél óra sétahajózás. Nagyon vagány volt!