2018. augusztus 25., szombat

Biró Kinga emléktúra, aug 25

2018 augusztus 25-én szombaton egy igazán szép reggelen 20-an gyűltünk össze a fennséges Királykő lábánál található Botorog-forrás melletti parkolóban (805 m / 9,30 h). A résztvevők közül kiemelten említésre méltó a négy kisgyerek is akik eljöttek erre az eseményre. Sőt kettő közülük igen pici babák, hiszen az egyik 2 hónapja, a másik 8 hónapja látta meg a napvilágot. Gyülekező után egy nagyon szép szónoklat hangzott el Csongi részéről, majd a túra ismertetője után indultunk is neki a Hegynek.

A jólismert sárga sáv jelzést követtük, nyugodt iramban haladtunk. A szerpentines út jelentősen megkönnyítette a dolgunkat, majd annak a végén friss és hideg forrásvízzel pótolhattuk tartalékjainkat. Hamarosan a Zanoaga tisztásra értünk, ahol a Királykő gerincét tudtuk csodálni teljes pompájában. Természetesen nem maradhatott el a csoportkép sem, háttérben a tökéletes panorámával. Itt le is pihentünk és falatoztunk (1350 m / 11,30 – 12,15 h).

A tisztásról könnyű dolgunk volt a menedékházig, hiszen az ösvény kényelmes sétaútként vezetett oda. Itt nagyon nagy volt a népsűrűség, sok turista választja túraútvonalként a Királykőt főleg a nyári szezonban (1470 m / 12,50 – 13,30). Letelepedtünk egy árnyékos helyen pihenni, közben eldöntődött ki szeretne felmenni a Kiskirálykő csúcsára és ki lesz az aki most kihagyja.

Pihenő után indultunk is felfele a Hasadék nyeregbe. A csapat több mint fele bevállalta az utat. Egy jó kapaszkodó után fel is értünk a nyeregbe viszonylag hamar (1660 m / 14,10 h). A kilátótól szépen beláttunk a Hasadék völgybe és ezentúl a Feketehalom érdekes púpjáig. Lehetett fürkészni a Kiskirálykő oldalát is, pont amerre utunk vezetett. Nagyon jól haladtunk az egyre sziklásabb terepen, a nehezebb szakaszokon sodronyok voltak kifeszítve. A kapaszkodó után elértük a csúcsot (1816 m), de a közelben levő keresztnél álltunk meg pihenni (1800 m / 15,15 – 15,30 h). Csúcsfotót is készítettünk, ahogyan alkalomhoz illik. Csodálatos kilátásunk volt az alattunk elterülő Zernyestre és a Barcasági-medence ide eső részére. A Királykő gerincét egyre sűrűbben felhők vették körül, ideje volt továbbállni.

A meredek ereszkedőn jöttünk le a Zanoaga tisztásra, ott találkoztunk a társaság másik részével (1350 m / 16,10 h). Itt üdvözöltük egymást és egy nagyon rövid pihenő után indultunk vissza ugyanazon az úton amelyen feljöttünk, immár teljes létszámban. Problémák nélkül érkeztünk vissza a Botorog forráshoz, ahol autóink vártak.

Nagyon szép kirándulás alkalmával tisztelegtünk Kinga emlékére, egy csodálatos társasággal.