2021. június 7., hétfő

Virágnéző Kisbakancs-túra a Szép havason, jún 6

A kirándulás előtti esős éjszaka sok jelentkezőnek “szeget ütött a fejébe” azon gondolat, hogy vajon érdemes lenne elindulni a kirándulásra? Sőt még az itthoni induláskor sűrűn petyergő eső még jobban megerősítette az előbbi gondolatot. Én, mint szervező, a megbízható időjáráselőrejelzést követve, bíztam a hitelességében, nyugodtan készültem a kirándulásra. A Csíki-havasok északi részére tökéletes túranapot jósoltak és ez az előrejelzés be is vált.

2021 június 6-án vasárnap kora reggel autóztunk a Fügés tetőig (Gyímesi-hágó), ahol a meghírdetett időpontban 151-en gyűltünk össze, ebből 69 gyerek (1150 m / 8,30 h). Sofőrökkel levittük autóinkat a túra végpontjához, majd néhány járművel visszatértünk a hágóra. Addig a csapat nagyrésze Rétyi Zsuzsa irányításával elindultak a piros sáv jelzésen, a Szép-havas tetején álló kápolna irányába. Őszintén szólva nagyon meglepődtem e nagy csapat haladási sebességén. Épp a kápolna előtti emelkedőn sikerült egyesülnünk mindannyian, itt értük utol az előreindult csapatot. Ezen az útszakaszon csodálatosan szép virágokat fényképezhettünk, a Nap által megvilágított növények ideális fototémák voltak. Útvonalunk első szakasza a Szép-havas tetején álló kápolna mellett ért véget, csodálatos időben, gyönyörű kilátással minden irányban (1355 m / 10,40 – 12,00 h).

Nagyon vagány pihenőidőt töltöttünk ezen a helyen, bársonyos fűben, virágok között fogyasztottuk el ételeinket, gyerekeink hancúroztak a környéken, közben szinte egyvégben kongott a kicsi kezek által húzott kápolna harangja. Indulásunk előtti csoportkép készítéséhez besegített a Természet, hiszen egy jókora felhő került fejünk fölé, illetve a vékony hideg szél mozgásra késztette a csapatot. Csoportkép készítése után elindultunk a főgerincen észak irányban.

Kényelmes útszakasz következett, noha egy-két meredekebb emelkedő lelassította a gyaloglókat, meglepően jól haladtunk a célunk felé. Fenyőerdős szakaszok és bájos legelők váltották egymást, békésen legelésző teheneket és kicsi bocikat figyelhettünk meg utunk során. Egy mély nyeregbe ereszkedtünk be, ahol összegyűlt a csapatunk. Mielőtt elhagytuk volna a Csíki-havasok főgerincét, érdemesnek találtunk egy pihenőt beiktatni a puha és illatos gyepen (1200 m / 13,45 – 14,30 h). Természetesen a gyerekek nagytöbbsége fittyet hányt a pihenőre és többféle aktivitást végeztek.

Lefele egy rövid, de annál meredekebb ereszkedőben volt részünk a fenyveserdőben. Kiérve az erdőből, pontosan a falu végén találtuk magunkat az első házaknál Görbepatakon. Végigmentünk a hosszú utcáján, ahol mindkét oldalon takaros kis házak, rendezett udvarok és kaszálók voltak. Túránkat a Tatros völgyében a főúton fejeztük be, ahol az autóink egy része már várt ránk (800 m / 15,45 h). Kissé elszomorodva tapasztaltuk a vegyesbolt bezárását, de hamarosan egy ügyes valaki talált másikat és gyorsan megcsapoltuk az ott található finom fagyiskészletet és egyebet. Ez idő alatt még lehoztuk a hágón található fennmaradt autókat. Sikerült elbúcsúznunk egymástól és várjuk a következő találkozásunkat.

Köszönöm mindannyiatoknak a kiránduláson való részvételt, Rétyi Zsuzsának a csapat irányítását a Szép havasig, Csia Kingának és lányának – Katának – a hátvéd szerepet.