2021. március 8., hétfő

Dél Hargita átkelése: Kisbacon - Tusnád, márc 6

A lassan elköszönő tél még ezen a márciusi szombaton igazán megmutatta magát. 2021 március 6-án 15-en érkeztünk a Kisbacon utáni letérőhöz, Bodvaj irányába (600 m / 6,50 h). A MorningStar Tours mikrobuszaival utaztunk kora reggel Sepsiszentgyörgyről. Ahogyan megkezdődött gyalogos túránk, egyből nekikezdett havazni. Percek alatt a sűrű havazás ellepte a keskeny aszfaltos utat Bodvaj felé. Megállás nélkül, nagyon jó iramban haladtunk végig a 8 km-es úton. Mire a vashámorhoz értünk, mintha enyhült volna a hóhullás. A helyszínen további 5 túratárssal gazdagodott csapatunk, tehát 20 személyre gyarapodtunk (850 m / 8,50 – 9,30 h).

Bő félórás pihenő alatt megpihentünk, ettünk egy lefödés alatt. Továbbindulásunk előtt csoportképet készítettünk a vashámor előtt és megfogadtuk, hogy még visszatérünk erre a történelemben gazdag helyre, amikor csak szigorúan ezt a vidéket fogjuk átfésülni.

Folytattuk utunkat a Fenyő-patak völgyében, majd a Kisfenyő patakát követtük jobbra. A Piliske erdei úton szintén jobbra tartottunk, de csak rövid ideig. Kb. 500 méter után elhagyjuk az erdei utat és balra tartunk direkt fel a Mitácsnak. A Gyöngyerdő szélében egyre jobban nyerjük a szintkülönbséget, habár az útszakasz egy része sem volt megerőltető. Kiérünk az erdőből a Rakottyás erdészház szomszédságában. Az erdő védelméből kikerülve egyből szeles időt kaptunk, amely gyors gyaloglásra késztetett. Elérjük a Hargita-hegység főgerincét, majd a kék sáv jelzésen picit délre tartunk, az útelágazásig Tusnádfalu felé. Itt a Mitács pusztáján röviden megszusszanunk és a hely földrajzi tudnivalóit ismertettem (1250 m / 12,00 h).

Utunk további része lefele vezetett. A kék pont turistajelzés Tusnádfalu irányába elég hiányos, de jól lehetett követni. Bizonytalanabb helyeken a megviselt térkép is előkerült. Visszaérve az erdő védelmébe, ismét kellemes időben volt részünk. A havazás jóformán megszűnt, sőt a Nap is kezdett kikandikálni a felhők közül. Erdőkitermelő utat követtünk több mint 10 km-en keresztül be Tusnádfaluig. Az idő annyira megenyhült, hogy már kisebb sarat is kellett kerüljünk. A település előtt jól be lehetett látni az alcsíki medencét és a környező hegyeket, amelyek tetején még a köd uralkodott. Tusnádfaluban tettünk pontot a túra végére egy vegyesbolt udvarában (600 m / 14,30 h).

Köszönettel tartozom mindannyiatoknak, hogy elkísértetek a hegy átkelésén. Több alkalommal kell visszatérjünk erre a csodálatos vidékre, hiszen rengeteg és izgalmas túraösvényeket rejt magában a Hargita-hegység déli része.